عصر خودرو

دبیرکل منشور بین‌المللی انرژی در دیدار با وزیر نیرو:

ایران بازیگری مهم در صحنه انرژی جهان است

عصر بازار- دبیرکل منشور بین المللی انرژی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که نقشی مهم و تعیین کننده در صحنه انرژی دنیا دارد نام برد و خواستار نقش فعالتر کشورمان در تحقق اهداف منشور شد.

ایران بازیگری مهم در صحنه انرژی جهان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اربان راسناک این سخنان را روز شنبه در دیدار با «حمید چیت چیان» وزیر نیرو ایران در حاشیه بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی منشور انرژی در توکیو بیان کرد.
    این دیدار یک روز پس از آن صورت می گیرد که کشورمان با امضای سند الحاق به منشور جهانی انرژی، رسما به جمع کشورهای عضو این نهاد بین المللی پیوست.
    وی در سخنان خود در این دیدار همچنین یادآور شد که مایل است ایران به دلیل دارا بودن شرایط ویژه در عرصه انرژی دنیا، نقش فعالتری در تحقق اهداف منشور ایفا نماید.
    «چیت چیان» نیز در این دیدار با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دارنده بزرگترین منابع انرژی های فسیلی در تامین امنیت انرژی جهان بسیار تعیین کننده است، اعلام کرد: ایران برای اجرای تعهدات خود در کاهش تولید کربن و افزایش استفاده از انرژی های نو در چارچوب توافقنامه پاریس بسیار جدی است.
    وزیر نیرو با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در ایجاد شبکه مبادله و انتقال برق با هفت کشور منطقه، پیشنهاد کرد علاوه بر خطوط انتقال نفت و گاز، تبادل برق و ایجاد شبکه های برق نیز مد نظر کشورهای عضو قرار گیرد.
    «راسناک» نیز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران می تواند از طریق ارائه تجربیات خود به کشورهای عضو در حوزه نفت، گاز، برق و همچنین تامین پرسنل تخصصی دبیرخانه، میزبانی نشست های مختلف منشور و همکاری در تدوین قواعد انرژی در صحنه معادلات انرژی جهانی نقش فعالی ایفا کند.
    بیست و هفتمین کنفرانس وزرای منشور بین المللی انرژی از صبح امروز (شنبه) در توکیو آغاز به کار کرده و قرار است وزیر نیرو در این گردهمایی بین المللی به تشریح دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت و معلولان انرژی بپردازد.
    وزیر نیرو دیروز (جمعه) علاوه بر امضای سند عضویت ناظر جمهوری اسلامی ایران در منشور بین المللی انرژی، با فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن، معاون وزیراقتصاد تجارت و صنعت این کشور، «شینجی کیتایوکا» رئیس سازمان همکاری های بین المللی ژاپن موسوم به «جایکا» و مدیران ارشد تعدادی از بنگاههای اقتصادی بزرگ ژاپن دیدار و تبادل نظر کرد.

    برچسب ها