عصر خودرو

دیدار و رایزنی وزیر ارتباطات ایران با وزیر انرژی اندونزی

ایران و اندونزی خواستار توسعه همکاری های دو جانبه در بخش نفت، گاز و پتروشیمی شدند

عصر بازار- 'محمود واعظی' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و اندونزی روز جمعه در جاکارتا با 'ژونان ایگناسیوس' وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی دیدار و گفت وگو کرد.

ایران و اندونزی خواستار توسعه همکاری های دو جانبه در بخش نفت، گاز و پتروشیمی شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وزیر ارتباطات که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و اندونزی در جاکارتا به سر می برد، در این دیدار به جایگاه مهم اندونزی به عنوان یک کشور پرجمعیت و دارای اقتصاد مهم در شرق آسیا و عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) اشاره کرد و خواستار توسعه همکاری های دو جانبه شد.

    وی گفت: با توجه به روابط خوب ایران و اندونزی در تمامی زمینه ها و اراده سیاسی دو کشور در صددیم حجم مبادلات بازرگانی و اقتصادی را افزایش داده و نقش روسای کمیسیون مشترک، برنامه ریزی و طراحی لازم در تبیین نقشه راه برای رسیدن به این هدف است.
    واعظی گفت: به همین دلیل نقش انرژی و همکاری های مشترک نفت و گاز، پتروشیمی و منابع طبیعی با توجه به تجارب گسترده دو کشور و از سویی بازار مصرف عظیم اندونزی و اجرای توافقات دو کشور در حوزه های نفت و گاز می تواند به افزایش مناسبات اقتصادی دو جانبه کمک کند.
    رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و اندونزی در این دیدار با اشاره به توافقات فی مابین در مورد پروژه های مشترک، خواستار تسریع در عملیاتی کردن این پروژه ها در حوزه های نفتی شد.
    وی همچنین با اشاره به علاقه مندی شرکت های ایرانی برای مشارکت و اجرای پروژه های زیربنایی انرژی و برق در اندونزی، بر توانایی شرکت های ایرانی در این زمینه تاکید کرد و خواستار حمایت دولت اندونزی و وزارت انرژی و منابع معدنی این کشور از این شرکت ها شد.
    واعظی به اشاره به سفر 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی به ایران در آینده نزدیک، بر ساماندهی و برنامه ریزی مطلوب برای حصول نتایج مثبت در تمامی زمینه های مورد علاقه از جمله همکاری در زمینه نفت و گاز، انرژی و پتروشیمی تاکید کرد.
    وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی نیز در این دیدار ضمن استقبال از توسعه همکاری های مشترک در تمامی زمینه ها از جمله حوزه نفت و گاز، انرژی و منابع معدنی، گفت که این وزارتخانه اندونزی ضمن علاقه مندی به توافقات قبلی، متعهد به انجام پروژه های مورد نظر بوده و با همکاری طرف ایرانی کار را ادامه خواهد داد.
    'ژونان ایگناسیوس' همچنین از مشارکت شرکت های ایرانی در پروژه های مختلف اندونزی از جمله احداث پالایشگاه و سایر زیرساخت های حوزه نفت و انرژی استقبال و حمایت کرد.
    وی سفر آینده رئیس جمهوری اندونزی به تهران را مورد اشاره قرار داد و اعلام کرد هماهنگی لازم را با دستگاه های مرتبط ایرانی به عمل خواهد آورد.
    وزیر انرژی اندونزی همچنین با اشاره به روابط نزدیک و صمیمی مقام های عالیرتبه دو کشور، آن را سرمایه بسیار مطلوب و موثری برای عملیاتی کردن توافقات و گسترش سطح روابط از جمله در حوزه های تجارت نفت و انرژی و پتروشیمی ارزیابی کرد.

    برچسب ها