عصر خودرو

یک کارشناس صنعت سیمان:

گاز برخی کارخانه‌های سیمانی قطع شد

مشکل تأمین مازوت برای تولیدکنندگان

عصر بازار- یک کارشناس صنعت سیمان از قطع گاز برخی کارخانه‌های سیمانی خبر داد و گفت: در چنین شرایطی تأمین مازوت به عنوان سوخت جایگزین نیز با مشکل روبه‌رو است و هنوز قیمت این فرآورده مشخص نیست.

گاز برخی کارخانه‌های سیمانی قطع شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علی‌محمد بُد با اشاره به قطع گاز بعضی از کارخانه‌های سیمانی کشور همزمان با فرارسیدن روزهای سرد، اظهار داشت: اکثر کارخانه‌های سیمانی با مشکل تأمین گاز روبه‌رو هستند به طوری که گاز برخی کارخانه‌ها قطع شده و برخی کارخانه‌ها نیز با مشکل افت فشار گاز روبه‌رو شده‌اند.

    وی ادامه داد: گاز کارخانه‌های سیمانی در استان‌هایی مانند خراسان رضوی، کردستان و اصفهان قطع شده و یا به تولیدکنندگان هشدار قطعی گاز طی یکی، دو روز آینده داده شده است.

    وی تصریح کرد: در چنین شرایطی، وضعیت تأمین مازوت به عنوان سوخت جایگزین برای کارخانه‌های سیمانی نیز مشخص نیست و نمی‌دانیم قرار است این فرآورده با چه قیمتی برای تولیدکنندگان محاسبه شود.

    بد توضیح داد: تولیدکنندگان سیمان با دریافت حواله، نسبت به تحویل مازوت از شرکت پالایش و پخش اقدام می‌کنند و پول این سوخت به صورت اقساطی پرداخت می‌شود.

    وی با اشاره به پیگیری برخی تولیدکنندگان برای دریافت مازوت، گفت: پاسخی که به ما داده‌اند این بوده که هنوز قیمت مازوت به طور قطعی ابلاغ نشده است.

    بد با بیان اینکه قبلاً مازوت با قیمت لیتری 100 تومان به تولیدکنندگان تحویل داده می‌شد، گفت: صنعتگران در حال حاضر نمی‌دانند چه بهایی را بابت خرید سوخت جایگزین باید پرداخت کنند.

    این کارشناس صنعت سیمان تأکید کرد: دولت در مورد قیمت مازوت هنوز برنامه‌ریزی انجام نداده است و مشکل تأمین سوخت باعث شده تولید کارخانه‌های سیمانی کاهش یابد، به طوری که تولید برخی کارخانه‌ها 50 درصد کاهش یافته است.

    برچسب ها