عصر خودرو

دور جدید تعاملات تجاری تهران - ژنو

عصر بازار- مدیرکل بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و کشورهای مشترک المنافع سازمان توسعه تجارت ایران از قرار گرفتن تعاملات اقتصادی و تجاری ایران در فاز دوم به منظور عملیاتی شدن برنامه های درنظر گرفته شده درفاز اول خبر داد.

دور جدید تعاملات تجاری تهران - ژنو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ابوالفضل کوده‌ئی با اشاره به اینکه مذاکرات دو جانبه بین ایران و سوئیس در خرداد ماه سال جاری بین مسئولان دو کشور آغاز شد، اظهار کرد: مذاکرات دو جانبه ای بین مسئولان اقتصادی دو کشور در خرداد ماه سال جاری مدنظر قرار گرفت تا در راستای سطح روابط تجاری و اقتصادی گام برداریم که این مذاکرات در ارتباط با مالکیت معنوی، مقوله سرمایه گذاری، همکاری تجاری و مباحث پولی و مالی به عنوان مهم ترین موضوعات مطرح شده در این مذاکرات بود.

    وی افزود: مسائل مربوط به مالکیت معنوی یکی از مهم ترین مسائل مطرح شده در مذاکرات بود چرا که این موضوع شامل حق برند ها، حق اختراع و غیره است، چرا که هر کشور خارجی که سرمایه گذاری مشترک انجام می دهد باید حق برند و حق اختراع در خصوص آن رعایت شود که در اصطلاح به IPR معروف است.

    مدیرکل بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و کشورهای مشترک المنافع سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه رعایت استاندارد ها، انجام تعاملات تجاری هرچه بیشتر، افزایش حجم سرمایه گذاری، تبادل اطلاعات و به ویژه شیوه های ارسالی در زمینه های اقتصادی مباحث پولی و بانکی و افزایش همکاری های دوجانبه در مذاکرات اولیه مدنظر قرارگرفته است، خاطر نشان کرد: یکی از مسائل کلانی که نیاز به حل آن است مشکلات بانکی و تعامل بانک های بزرگ سوئیسی با بانک های ایرانی است.

    کوده‌ئی ادامه داد: بیانیه مشترکی در فاز اول مذاکرات دو طرف اجرا شد و قرار شد در مذاکرات بعدی اخرین تحولات مورد بررسی قرار گیرد. انها هفته گذشته پیشنهادی را به سازمان توسعه تجارت ارائه و برای ادامه روند مذاکرات اعلام آمادگی کردند تا هیئت تجاری آنها در بخش های مالی، پولی و بانکی، سرمایه گذاری، مالکیت معنوی و تجاری در ایران حضور یابند. بنابراین قطعا در بخش های اشاره شده به منظور ارتقا میزان صادرات، مسائل مختلف مدنظر قرار می گیرد تا در راستای پیشبرد اهداف دو جانبه اقتصادی پس از برجام حرکت کنیم.

    وی در مورد فاز دوم مذاکرات اقتصادی و تجاری بین ایران و سوئیس بیان کرد قرار است در این مرحله مذاکرات دو کشور در فاز اولیه که مربوط به پروژه های تعریف شده بود عملیاتی شود و دو کشور خود را متحد به مسائل در نظر گرفته شده بدانند. سوئیسی ها کشوری قوی در بخش نهاد های مالی هستند و می توانند با توجه به سوابق خود گام موثری به منظور افزایش سطح تعاملات تجاری با ایران بردارند.

    برچسب ها