عصر خودرو

سکه و طلا در انتظار تغییر قیمت

عصر بازار- بازار طلا و سکه در ایران پس از پشت سر گذاشتن نوسانات مربوط به ماه محرم و انتخابات آمریکا، کماکان در انتظار اتمام ماه صفر به منظور دست یافتن به وضعیت پیش از برهه زمانی اشاره شده است و به گفته رییس اتحادیه صادرکنندگان قطعا با اتمام ماه صفر به مرور زمان شاهد افزایش میزان داد و ستد و افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه خواهیم بود.

سکه و طلا در انتظار تغییر قیمت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد ولی - رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا - با اشاره به اینکه ورود به ماه محرم بازار سکه و طلا را تحت تاثیر قرار داد تا با کاهش میزان داد و ستد همراه باشیم، اظهار کرد: پس از آن با برگزاری انتخابات آمریکا و ایجاد التهاب در بازار جهانی طلا روبرو شدیم اما به مرور زمان قیمت ها طی 10 روز گذشته با ثبات نسبی همراه بوده و تنها نوسانات افزایشی و کاهشی قابل پیش بینی داشته است.

    وی ادامه داد: تا پایان ماه صفر نباید انتظار اتفاق خاصی را در بازار طلا و سکه داشته باشیم مگر اینکه مسئله غیرقابل پیش بینی و تاثیرگذاری در بازارهای جهانی رخ دهد.

    رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با بیان به نوعی اینکه طلا و سکه در انتظار قرار دارند، گفت: برهه کنونی را می توان مقطع زمانی "در انتظار" برای طلا و سکه خطاب کرد تا پس از پشت سر گذاشتن شرایط مختلف و تاثیرگذار به وضعیت متعادلی برسد. قطعا با طی ماه صفر به مرور زمان شاهد افزایش میزان داد و ستد و افزایش میزان قیمت ها در بازار طلا و سکه خواهیم بود.

    ولی همچنین به قیمت های طلا و سکه در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: قیمت جهانی طلا در ابتدای هفته گذشته به ازای هر اونس 1218 دلار بود که در پایان هفته به 1192 دلار کاهش یافت. قیمت سکه نیز در ابتدای هفته یک میلیون و 101 هزار تومان بود که در انتهای هفته به یک میلیون و 110 هزار تومان افزایش یافت.

    برچسب ها