عصر خودرو

در کنفرانس بازار مصرفی ایران درلندن تاکید شد:

بازار ایران جذاب و هیجان انگیز

اقتصاد ایران آماده اوج گیری است

عصر بازار- فعالان و کارشناسان اقتصادی روز چهارشنبه در سخنانی در کنفرانس اقتصادی در ارتباط با ایران در لندن، ضمن جذاب و هیجان انگیز خواندن بازار ایران، تصریح کردند که اقتصاد ایران بسیار قوی؛ پویا و آماده اوج گیری است.

بازار ایران جذاب و هیجان انگیز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سیروس رزاقی مدیر عامل شرکت آرا یکی از سخنرانان اولین کنفرانس یک روزه «بازار مصرفی ایران ' در لندن، بیان داشت که به رغم موانع بانکی و تحریم های صورت گرفته، ایران در قیاس با سایر کشورهای منطقه ای از ظرفیت های بسیار بالای اقتصادی و نیز امنیت خوبی برخوردار است.

    وی با اشاره به تحریم های اخیر علیه کشورهای اروپایی علیه روسیه، گفت: چه کسی اکنون می تواند تضمین بدهد که ترکیه و یا کشورهای عربی تحریم نشوند.
    این فعال اقتصادی بیان داشت: این در حالی است که دولت ایران به دنبال توافق هسته ای درصدد پیوستن به سازمان تجارت جهانی و شفاف سازی در عرصه تجاری است.
    وی افزود: برخی بازار ایران را «دست نیافتنی» قلمداد می کنند که دائما از تحولات سیاسی متاثر است. اما به نظر من اقتصاد ایران بسیاری قوی، پویا و آماده اوج گیری است.
    «محسن کاشانی» مدیر عامل شرکت «کاسپین مد» نیز در سخنانی تصریح کرد: ایران با 80 میلیون جمعیت، بزرگترین فرصت تجاری برای سرمایه گذاری به شمار می آید.
    وی با بیان اینکه «ظرفیت های تجاری در ایران فراوان است»، افزود: هر شرکت خارجی که به ایران سفر کرده از دیدن انبوهی از فرصت های اقتصادی هیجان زده شده و برای سرمایه گذاری به ایران بازگشته است.
    این فعال اقتصادی بازار ایران را متنوع و تشنه سرمایه گذاری توصیف کرد.
    «ویل گودهند» مدیر عامل شرکت 'کانتر' نیز در سخنانی در این کنفرانس به گسترش و محبوبیت فضای مجازی در میان قشر جوان در ایران اشاره کرد و آماری را در این رابطه ارائه داد.
    وی افزود: در حال حاضر 92 درصد از آنهایی که در ایران به اینترنت دسترسی دارند از نرم افزار تلگرام و 40 درصد از واتس آپ استفاده می کنند.
    'گودهند' همچنین محبوبیت بازار تجارت الکترونیک در ایران را شگفت انگیز توصیف کرد.
    وی بیان داشت که ایرانی ها برخلاف انگلیسی ها که مردمی سنتی هستند، به راحتی از طریق فضاهای مجازی قابل دسترس هستند.
    این کنفرانس یک روزه که در دو بخش صبح و بعد از ظهر برگزار شد، از سوی شرکت ' نیو اسپارتا اونت ' (NEW SPARTA EVENT ) که تمرکز آن بر بازار های در ظهور همانند روسیه، ترکیه ... می باشد، برنامه ریزی و اجرا شده بود.
    خانم رستگار مدیر بازاریابی شرکت 'نیو اسپاراتااونت ' و از دست اندرکاران این کنفرانس گفت: در این نشست که در آن بیش از 95 تن از نمایندگان شرکت های تجاری و فعالان اقتصادی حضور داشتند، ابعاد مختلف مرتبط با بازار ایران از جمله فرصت ها و جذابیت ها و موانع احتمالی در آن مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
    این فعال اقتصادی افزود: در این کنفرانس تلاش شد به شرکت ها و برندهای خارجی که یا در قبل در ایران فعالیت داشته اند و یا خواهان فعالیت در این کشور هستند، توضیحاتی راجع به بازار کنونی ایران و نیز مشتری ها ایرانی و نیازهای آنها ارایه شود.
    خانم رستگار افزود: بیشتر تمرکز کنفرانس این بود که به برندهای خارجی گفته شود که بازار ایران دارای جذابیت های بسیاری است و از طریق قانونی و خیلی خوب می شود در آن کار کرد، ضمن اینکه دولت ایران نیز از سرمایه گذاری های خارجی کاملا حمایت به عمل می آورد.
    وی افزود: در همین حال طرف های انگلیسی و نیز اتاق های بازرگانی مشترک دو کشور نیز در این خصوص بسیار فعال هستند.
    مدیر بازاریابی شرکت 'نیو اسپارتا اونت' گفت: تلاش شد در این کنفرانس این توضیح به شرکت کنندگان داده شود که بازار ایران چگونه فعالیت می کند و این توضیحات به خصوص برای آنهایی که تاکنون وارد بازار ایران نشده بودند، بسیار جالب توجه بود.
    این فعال اقتصادی با بیان اینکه بخشی از مباحث اینکنفرانس مرتبط با فعالیت های خرده فروشی و تجارت آنلاین بود، افزود: ایران در چند سال گذشته در کنار بازار سنتی اش ، در خصوص بازار آنلاین پیشرفت قابل توجهی داشته است.

    برچسب ها