عصر خودرو

زمینه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری یزد و ترکیه بررسی شد

عصر بازار- در دیدار مسئولان اقتصادی استان یزد با سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران، زمینه افزایش همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری دو طرف بررسی شد.

زمینه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری یزد و ترکیه بررسی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از ایرنا ، سفیر ترکیه در ایران، امروز در نشستی که به همین منظور در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برگزار شد روابط کشورش با ایران را خوب و دیرینه توصیف و بر گسترش این روابط تاکید کرد.
    ' رضا هاکان تکین ' با بیان اینکه ترکیه در زمینه گردشگری و حمل و نقل تجربیات خوبی در اختیار دارد؛ آمادگی خود را برای انتقال این تجربیات اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین در زمینه زیر ساخت های صنعت گردشگری مانند ساخت هتل می توانیم همکاری هایی داشته باشیم و دانش خود را در اختیار قرار دهیم.
    وی یزد، شیراز و اصفهان را مقصد گردشگران ترکیه خواند و اضافه کرد: یزد از تاریخی ترین شهرهای دنیاست و مردم و مسئولان ترکیه آشنایی کافی با این این شهر کهن و تاریخی ایران دارند.
    سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران، زیر ساخت های صنعت گردشگری ایران را نیازمند توجه بیشتر دانست و تصریح کرد: روابط گردشگری ترکیه و استان یزد خوب است با این حال ترکیه آمادگی دارد در این زمینه حمایت های لازم را داشته باشد.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد هم در این دیدار که نمایندگان بخش خصوصی نیز در آن حضور داشتند با اشاره به پتاتسیل ها و ظرفیت های صنعتی ، اقتصادی و گردشگری این استان گفت: در زمینه تولید انرژی نو و تجدید پذیر دارای قابلیت های خوبی هستیم.
    سید علی عزالدین گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان ترکیه و ایران به خصوص یزد را خواستار شد و آمادگی استان را برای همکاری با کشور همسایه ترکیه اعلام کرد.
    محمد دهقان منشادی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این دیدار در گزارشی، زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، گردشگری و غیره را معرفی کرد.

    برچسب ها