عصر خودرو

عملکرد موفق بانک تجارت در حمایت از بنگاه‌های کوچک و زودبازده

عصر بازار- بانک تجارت در اجرای طرح رونق اقتصادی و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط تا پایان آبان ماه مبلغ ۱۱ هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

عملکرد موفق بانک تجارت در حمایت از بنگاه‌های کوچک و زودبازده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، مقدم مدیرعامل این بانک طی گفت‌وگویی در خصوص عملکرد بانک تجارت در سال "اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل" و برنامه این بانک برای حمایت از بنگاه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد گفت: بانک تجارت از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه به بیش از 1246 مورد درخواست تسهیلات، مبلغ 11 هزار و و 775 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

    وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای بانک‌های کشور، از ابتدای سال جاری تا مقطع مذکور خاطر نشان کرد: پرداختی کل سیستم بانکی به واحدهای معرفی شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبلغ 38 هزار و 264 میلیارد ریال بوده که از مبلغ پرداختی فوق 4 هزار و 51 میلیارد ریال معادل بیش از 10 درصد آن از طریق بانک تجارت پرداخت شده است.

    مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه تعداد تسهیلات پرداختی مستقیم سیستم بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط 5561 مورد بوده است، افزود: سهم بانک تجارت از این تعداد 867 مورد یعنی بیش از 15 درصد است و مبلغ پرداختی مستقیم کل سیستم بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط 41 هزار و 710 میلیارد ریال بوده که مبلغ 7 هزار و 284 میلیارد ریال آن توسط بانک تجارت پرداخت شده است. این مبلغ بیش از 17 درصد کل پرداختی مستقیم سیستم بانکی را شامل می‌شود.

    مقدم در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: همچنین مبلغ کل پرداختی سیستم بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط 79 هزار و 974 میلیارد ریال بوده که از مبلغ مذکور، 11 هزار و 336 میلیارد ریال یعنی بیش از 14 درصد کل سیستم بانکی کشور توسط بانک تجارت اعطا شده است.

    گفتنی است، بانک تجارت در راستای اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی کشور در سال اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، با تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی و برگزای جلسات هفتگی و نظارت و گزارش‌گیری مستمر از واحدهای مختلف این بانک، گام‌های موثری را در این راستا برداشته است.

    برچسب ها