عصر خودرو

وزیر دارایی قبرس:

مصمم به توسعه همکاری اقتصادی با ایران هستیم

عصر بازار- ' خریس یورگیادیس' وزیراقتصاد و دارایی قبرس در اجلاس سالانه' انجمن تجاری قبرس- ایران'، گفت: قبرس مصمم به توسعه همکاری تجاری و اقتصادی خود با جمهوری اسلامی ایران است.

مصمم به توسعه همکاری اقتصادی با ایران هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری قبرس ( سینا) از نیکوزیا گزارش داد، وزیر دارایی قبرس (بخش جنوبی و یونانی نشین) روز سه شنبه در اجلاس عمومی سالانه انجمن تجاری قبرس- ایران که تحت عنوان' چالش ها و فرصت های توسعه اقتصادی با ایران' برگزارشد، گفت: قبرس خواستار توسعه همکاری های بلند مدت اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و دولت قبرس مصمم به توسعه روابط در تمامی زمینه ها با ایران است.
    وی در ادامه افزود: توسعه همکاریهای قبرس با ایران به خاطر برخی موانع و فشار های خارجی با مشکلاتی رو به رو است.
    وزیر اقتصاد و دارایی قبرس با اظهار امیدورای به رفع ایجاد شده برای توسعه روابط با ایران گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران و تبعیت برخی کشورهای اروپایی از این تحریم ها مانع از همکاریها و توسعه روابط اقتصادی و بانکی بین ایران و قبرس شده است.
    وی همچنین نیاز به روز شدن سیستم بانکی ایران و اتخاذ روش های اطمینان بخش برای جلوگیری از پولشویی احتمالی، به روز کردن محیط تبادلات تجاری و بانکی، تامین حق مالکیت و استاندارد سازی بخش های مختلف را از دیگر موانع همکاری اقتصادی و بانکی ایران و قبرس عنوان کرد.
    وزیر دارایی قبرس در ادامه اظهار کرد: ایران دارای بازاری گسترده است که توسعه همکاری های دو طرف می تواند زمینه رشد اقتصادی ایران و قبرس را فراهم کند.
    خریس در ادامه تصریح کرد: به رغم موانع موجود، دو طرف تمایل فراوانی برای توسعه روابط همه جانبه خود در زمینه گردشگری دارند و روابط کشورهای عضو اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران رو به گسترش است و قبرس نیز از این قائده مستثنی نیست زیرا ایران علاوه بر اینکه دارای بازاری گسترده است، دارای نیروی انسانی تحصیل کرده و رشد اقتصادی چشمگیری نیز است.

    برچسب ها