عصر خودرو

سبد پر سود "وسپه" در آبان ماه

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری سپه طی یکماه بر ارزش بازار و بهای تمام شده پرتفوی بورسی آبان ماهش افزوده شده،در این ماه تعدادی شرکت تحصیل کرده و از فروش ۷ شرکت بورسی به سود خوبی رسیده است.

سبد پر سود "وسپه" در آبان ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، وسپه در گروه مواد و محصولات شیمیایی با 28 درصد،گروه استخراج کانه های فلزی 20.5 درصد و فلزات اساسی 7.8 درصد بیش از سایر گروه ها سرمایه گذاری کرده است، این شرکت سرمایه گذاری از فروش کچاد،شخارک،لسرما،والبر،ملت،سشرق و شاراک در مجموع به بهای تمام شده 694 میلیارد ریال به سودی معادل83 (82.6) میلیارد ریال رسیده است.
    وسپه همچنین در این ماه تعدادی شرکت بورسی به بهای تمام شده 684 میلیارد ریال و تعدادی غیر بورسی به قیمت 49 میلیارد ریال خریداری کرده است.
    براساس این گزارش، بهای تمام شده و ارزش بازار پرتفوی بورسی این شرکت هردو افزایش یافته اند،بهای تمام شده با 71 میلیارد افزایش به 6,762 میلیارد ریال رسیده،ارزش بازار هم با 539 میلیارد ریال افزایش، معادل 8,270 میلیارد ریال محاسبه شده است.
    لازم به ذکر است، از بین شرکتهای بورسی سیمان داراب با 19.5 درصد بیشترین مالکیت در اختیار شرکت است،همچنین براساس بهای تمام شده پایان دوره نسبت شرکتهای بورسی به غیر بورسی شرکت 91 درصد است، به عبارتی تنها 9 درصد سرمایه گذاریهای وسپه مختص شرکتهای غیر بورسی است.

    برچسب ها