عصر خودرو

افزایش ۶ میلیارد تن ماده معدنی به ذخایر قطعی کشور

عصر بازار: رئیس هیات عامل ایمیدرو از افزایش ۶ میلیارد تن ماده معدنی به ذخایر قطعی کشور خبر داد و افزود: از نیمه دوم امسال نقاط امیدبخش طرح اکتشاف معادن با حجم بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع که از نیمه دوم سال ۹۲ شروع شده ، شناسایی خواهد شد.

افزایش ۶ میلیارد تن ماده معدنی به ذخایر قطعی کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، مهدی کرباسیان در حاشیه اجلاس دو روزه آموزش کارشناسان اکو تاکید کرد: با توسعه اکتشافات، بدون شک حجم ذخایر قطعی معادن کشور تا 50 درصد افزایش می یابد و جایگاه ایران از نظر میزان ذخایر معدنی در جهان ارتقا خواهد یافت.

    او افزود: با توجه به قرار گرفتن معادن کشور در نقاط محروم، اکتشاف و فرآوری معادن علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، توسعه و تحول این مناطق در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت استفاده از پژوهش و دانش روز دنیا برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و بومی سازی آن گفت: کشورهای منطقه اکو از نظر معدن، ظرفیت بسیار بالایی دارند و ایمیدرو با کشورهای این حوزه نظیر قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و افغانستان در بخش اکتشاف همکاری مطلوبی دارد و در حال تبادل علمی با کشورهای این حوزه است.

    او با بیان آنکه هم اکنون با کشورهایی استرالیا و آفریقای جنوبی در بخش معدن، وارد مذاکره شده و از تجربه آنها استفاده خواهیم کرد، افزود: با کشورهای اروپایی نیز در حال مذاکره هستیم و امیدواریم با نتیجه بخشی تعاملات جهانی، مذاکرات تسریع شود.

    بر اساس آمارها؛ مجموع ذخایر معدنی کشور از اکتشاف حدود هفت درصد از مساحت کل کشور که در گذشته انجام شده، 57 میلیارد تن برآورد شده که با اکتشافات جدید، افزایش این ذخایر قطعی است.

    برچسب ها