عصر خودرو

با تصویب مجلس؛

ایران و چک در زمینه های اقتصادی همکاری می کنند

عصر بازار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که ایران و چک در زمینه های اقتصادی همکاری کنند.

ایران و چک در زمینه های اقتصادی همکاری می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک مشتمل بر یک مقدمه و 6 ماده به شرح پیوست را تصویب و به دولت اجازه مبادله اسناد آن را دادند.

    همچنین در تبصره این ماده واحده بر اجرای اصل 77 و 139 قانون اساسی تاکید شده است.

    دولت در دلایل توجیهی ارایه این لایحه یادآور شده است: با عنایت به اهمیت گسترش روابط اقتصادی در توسعه کشورها و نظر به ثمر بخش بوده استقرار بستر قانونی برای فعالیت های مربوط بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک و به منظور ایجاد تسهیلات مناسب در روابط اقتصادی بین دو کشور و نیز در جهت ارتقای سطح همکاری های دو جانبه و تحکیم مناسبات میان آنها این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

    **موافقت نمایندگان با همکاری اقتصادی ایران و کرواسی

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کرواسی موافقت کردند.

    براساس ماده واحده این لایحه، موافقتنامه همکاری اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی مشتمل بر یک مقدمه و 9 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

    براساس تبصره این ماده واحده اصل 77 و و 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

    در مقدمه این لایحه نیز آمده است: با عنایت به اهمیت گسترش روابط اقتصادی در کشوها و نظر به ثمربخش بودن استقرار بسترقانونی برای فعالیت های مربوط بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی و به منظور ایجاد تسهیلات مناسب در روابط اقتصادی بین دو کشور و نیز در جهت ارتقای سطح همکاری های دوجانبه تحکیم مناسبات میان آنها، این لایحه برای طی مراحل قانونی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارایه می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو