عصر خودرو

رییس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

حضور بیش از ۲۰۰ شرکت فرانسوی در ایران طی هفته آینده

عصر بازار: رییس اتاق بازرگانی ایران از حضور بیش از ۲۰۰ شرکت فرانسوی در ایران طی هفته آینده خبر داد و شروط ورود سرمایه‌گذاران خارجی را عنوان و تاکید کرد: در حال حاضر ضرورت خروج از رکود بیشتر از کنترل تورم است.

حضور بیش از ۲۰۰ شرکت فرانسوی در ایران طی هفته آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محسن جلال‌پور امروز - شنبه - در نشست با نمایندگان اتاق اصناف و تعاون که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، در رابطه با فعالیت‌های اتاق بازرگانی ایران در بحث پساتحریم اظهار کرد: کمیته پساتحریم را در اتاق بازرگانی ایران تشکیل دادیم و به تبع آن در همه اتاق‌های بازرگانی کشور کمیته‌ای به این نام تشکیل شده است که این دفتر سه وظیفه اصلی دارد؛ اول این‌که کلیه ظرفیت‌های اقتصادی بنگاه‌ها را در استان‌ها شناسایی و آنهایی را که می‌تواند احصاء کند و این ظرفیت‌ها را با توجه به نیاز به سرمایه‌گذاری جدید به جهت توسعه و به ظرفیت رساندن این بنگاه ها که بسیاری در شرایط جدید به سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند به کشور ورود کنند وصل نمایند.

    رییس اتاق بازرگانی ایران در خصوص محدودیت مراودات کشورهای اروپایی در دوران تحریم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به این‌که تحریم‌ها به صورت کامل برداشته نشده و فقط تفاهم اتفاق افتاده می‌بینیم که هیات‌های اروپایی برای حضور در ایران و دیدار با رییس جمهور و وزراء مسابقه گذاشته‌اند.

    حضور بیش از 200 شرکت فرانسوی در ایران طی هفته آینده
    وی ادامه داد: در هفته آینده هیات فرانسوی با بیش از 200 شرکت به کشور می‌آیند. اتاق بازرگانی اعتقاد دارد شرکت‌هایی که در طول سال‌های قبل در اقتصاد ایران مانده و کار اقتصادی انجام داده‌اند، ارجح به کسانی هستند که این مسیر را در این سال‌ها طی نکردند.

    رییس اتاق بازرگانی ایران به حضور هیات اتریشی در کشور اشاره کرد و گفت: هیات اتریشی که با بیش از 230 شرکت آمده بودند با بیش از هزار شرکت و بنگاه‌ فعال اقتصادی کشورمان ملاقات داشتند و رییس هیات اتریشی اعلام کرد که از سال 2000 تا به امروز چنین ملاقات منظم و منسجمی را ندیده است.

    وی درباره‌ اعزام هیات‌های خارجی به شهرستان‌ها گفت: به همه هیات‌ها گفتیم که همراهانشان تخصصی باشند و حداقل سه روز در ایران حضور داشته باشند که یک روز را برای استان‌ها در نظر گرفتیم.

    جلال‌پور درباره‌ اعزام هیات‌های ایرانی به کشورهای مختلف اظهار کرد: این اعزام‌ها از مهرماه آغاز می‌شود. در حال حاضر مشغول جمع‌آوری اطلاعات از شهرستان‌ها و تشکل‌ها برای حضور در کشورهای مختلف هستیم. هیات‌های اعزامی ما هیات‌های تخصصی هستند که با برنامه در آنجا حضور پیدا می‌کنند.

    رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه تصریح کرد: درحال حاضر خروج از رکود حتی به قیمتی که دو تا سه درصد تورم هم اضافه شود، ضرورت دارد و خروج از رکود ضرورتش بیشتر از کنترل تورم است. سال گذشته 380 میلیارد تومان تسهیلات داده شد که کمتر از یک پنجم آن تسهیلات جدید بوده و بقیه تسهیلات معوقی بود که دوباره تمدید شده است.

    جلال‌پور گفت: پیشنهاد کردیم از 1.5 تا سه درصد ذخایر سپرده بانک‌ها نزد بانک مرکزی کم شود تا آن را به عنوان تسهیلاتی جدید به بنگاه‌های متوسط و کوچک بدهند که رقمی در حدود 60 هزار میلیارد تومان به بنگاه‌ها تزریق خواهد شد.

    شروط برای سرمایه‌گذاران خارجی
    وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شروط سرمایه‌گذاران خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: شفافیت، امنیت سرمایه‌گذاری و فضای رقابتی از جمله شرایطی است که سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران دارند.

    رییس اتاق بازرگانی ایران در مورد کمپین‌های اخیر که برای نخریدن برخی محصولات تولید داخل از جمله خودرو تشکیل شده است، اظهار کرد: اگر چه قبول داریم که کیفیت محصولات داخلی باید ارتقا یابد اما کمپین نخریدن محصول داخلی به صلاح کشور نیست و اینکه باید در کارخانه به کیفیت محصولات بپردازیم نیز مورد تائید است اما راه و روش خاص خود را دارد.

    وی درباره روابط مشترک با هیات های تجاری در کشور های همسایه گفت: ظرفیت‌های خوبی برای برقراری روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه داریم که برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها به هیات‌های تجاری که به ایران می‌آیند پیشنهاد داده شده از طریق ارتباط با ایران و انتقال تکنولوژی از آن کشور‌ها برای فعالیت‌های سه‌جانبه همکاری و مشارکت کنیم؛ بنابراین رایزنی با 15 کشور همسایه در حال انجام است و به دنبال جلسه‌ مشترکی هستیم تا به دور از مسائل سیاسی نشست مشترک اقتصادی با این کشورها داشته باشیم.

    جلال پور در مورد ورود سرمایه ‌گذاران خارجی و پروژه‌های نیمه تمام اظهار کرد: در مورد پروژه‌های نیمه تمام، طرحی را ارائه کرده‌ایم که در شورای اقتصاد هم مطرح شده و بخشی از آن پذیرفته شده و بخش دیگری در حال پذیرش است. معتقدیم در این راستا باید فضای رقابتی و به‌دور از رانت و نگاه ویژه ایجاد شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو