عصر خودرو

تشکیل کمیته ویژه توسط بی پی برای بررسی ورود به صنعت نفت ایران

عصر بازار- شرکت انگلیسی بی پی برای بررسی شرایط ورود به صنعت نفت ایران کمیته اجرایی تشکیل داد.

تشکیل کمیته ویژه توسط بی پی برای بررسی ورود به صنعت نفت ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت بی پی یک کمیته اجرایی جدید برای بررسی ورود به بازار ایران ایجاد کرده که شامل باب رادلی، مدیر آمریکایی این شرکت نمی شود. این اقدام برای پیشگیری از گرفتار شدن این شرکت در تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا علیه ایران صورت گرفته است.
    کمیته جدید به ریاست برایان گیلواری، مدیر امور مالی بی پی تشکیل شده، که دارای تابعیت انگلیسی است. به گفته منابع صنعتی، گیلواری فعالیت های نفتی عمده در ایران و رایزنی های مرتبط با شرکت ملی نفت این کشور را هماهنگ خواهد کرد.
    این اقدام نشان دهنده میزان اشتیاق شرکت های بزرگ چند ملیتی برای ورود به همکاری های پرسود تجاری با ایران است که به آهستگی پپس از سال ها تحریم در حال پدیدار شدن است.
    پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا به عدم قطعیت موجود در مورد ورود سرمایه های خارجی به اقتصاد ایران افزوده است. رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا از توافق هسته ای سال 2015 با ایران که موجب لغو تحریم های اقتصادی علیه این کشور شده انتقاد کرده است.
    شفاف نبودن شرایط قراردادهای جدید نفتی ایران که هنوز نهایی نشده اند، مشکلات پیش روی سیستم بانکی به دلیل ادامه تحریم های آمریکا و محدودیت های شدید بودجه ای شرکت ها به دلیل کاهش قیمت نفت موجب شده تا اکثر شرکت ها همچنان از دور نظاره گر بازار انرژی ایران باشند.
    تحریم های وضع شده علیه ایران از سوی دولت آمریکا که مانع از همکاری شرکت های آمریکایی با ایران می شود همچنان پابرجاست.
    کمیته مدیریتی جدید شرکت بی پی همچنین شامل برنارد لونی، مدیر امور بالادستی این شرکت (ایرلندی)، دو سانیال، مدیر انرژی های جایگزین و معاون رئیس شرکت (هندی) و روپرت بوندی، مشاور شرکت (انگلیسی) است.
    یک منبع آگاه گفت: «این ساختار مدیریتی مستقل شامل باب یا هیچ تبعه آمریکایی دیگری نیست و برای حفاظت از خود باب تشکیل شده است.
    سخنگوی شرکت بی پی از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.
    بر اساس تحریم های آمریکا، شرکت ها و اشخاص آمریکایی مجاز با همکاری با ایران نیستند.

    برچسب ها