عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ سینا؛

خروج از رکود فصل الخطاب همه اقدامات دولت باشد

عصر: بازار وضعیت رکود اقتصادی باعث نمی شود گزارش هایی که از داخل شرکت ها بیرون می آید گزارش های خوبی باشد.

خروج از رکود فصل الخطاب همه اقدامات دولت باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بهزاد گلکار، مدیرعامل هلدینگ سینا، دولت برخی سیاستها را سفت و سخت می گیرد که باعث انبساط تولید نمی شود و به تولید آسیب می زند.

    وی در اینباره با ذکر مثالی توضیح داد: مسأله سنگ آهنی ها از جمله این سیاست های سختگیرانه بود در حالی که قیمت جهانی سنگ آهنی پایین آمده و وضعیت فولاد در کشور خراب است این سیاست ها به شدت سخت اعمال می شود.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: گزارشهای 6 ماهه گزارشهای جالبی نسبت به 3 ماهه نخواهد بود به خصوص در بعضی از صنایع که تولید کننده مواد واسط مثل فولادی ها هستند قیمت ها شرایط خوبی ندارد بنابراین درآمد شرکتها خوب نیست.

    وی در ادامه گفتگو به موضوع بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: خبرهایی مبنی بر اینکه دولت مجبور است، بودجه عمرانی سال آینده را نصف کند به گوش می رسد که اینها باعث می شود سال دیگر هم شرایط کشور بسیار انقباضی باشد.

    وی با بیان اینکه فشار برای تک رقمی کردن تورم باعث شکستن برخی صنایع می شود، خاطر نشان کرد: خیلی از صنایع در نقطه سر به سر یا پایین تر از سر به سر تولید می کنند و فشار بیش از حد برای کنترل تورم باعث شکستگی در برخی فرآیندهای کاری تولید کنندگان می شود.

    گلکار در ادامه تصریح کرد: نکته بعدی به شرایط بازار پول برمی گردد البته اینبار نه از بابت نرخ تسهیلات بلکه خیلی از بانکی ها در بخش عملیاتی زیان شناسایی کردند و از بابت عملیات بانکی سودی به دست نیاوردند که همین امر باعث می شود فضای اقتصاد کشور خاکستری باشد و اگر دولت بودجه سال دیگر را بودجه انبساطی نبیند سال آینده رکود عمیقتر از امروز می شود.

    مدیرعامل هلدینگ سینا با بیان ضرورت رشد نقدینگی برای خروج از رکود تأکید کرد: وقتی صحبت از رشد نقدینگی می شود رشد از طریق تزریق پول در جامعه مورد نظر نیست بلکه منظور از طریق تأمین منابع مالی و تزریق آن به تولید و اجازه دادن به رشد تولید است تا امکان استفاده از این ظرفیت ها فراهم شود.

    گلکار در پایان  تصریح کرد: خروج از رکود و بازگشت به دوران رکود باید اولویت تمام سیاست های اقتصادی دولت باشد. چنانچه این اتفاقات رخ ندهد و کشور از فاز رکودی خارج نشود بورس ما جذابیتی برای ورود سرمایه گذاران خارجی ندارد بنابراین نمی توان از این ظرفیت نیز برای سرعت گرفتن موتور رشد کشور استفاده کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو