عصر خودرو

افزایش نگرانی‌ها از شکست TPP ؛

تلاش چین و روسیه برای ایجاد منطقه تجارت آزاد در آسیا و اقیانوسیه

عصر بازار- چین و روسیه تلاش دارند یک منطقه تجارت آزاد در آسیا و اقیانوسیه تشکیل دهند؛ این اقدام به دلیل نگرانی از مخالفت رییس جمهوری جدید آمریکا با پیمان تجارت آزاد "ترانس - پاسفیک" (TPP) است.

تلاش چین و روسیه برای ایجاد منطقه تجارت آزاد در آسیا و اقیانوسیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، به اعتقاد آنها انتخاب ترامپ می‌تواند تهدیدی برای امضای توافقنامه تجارت آزاد "مشارکت ترانس - پاسفیک" (TPP) باشد که نوشته شده است اما بدون تأیید آمریکا نمی‌تواند به مرحله اجرا در بیاید.

    وزارت امور خارجه چین پس از دیدار و گفتگوی شی جین پینگ رییس جمهوری چین و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه که در لیما پایتخت پرو برگزار شد، از دیدارهای بعدی مقامات دو کشور در زمینه ایجاد منطقه تجارت آزاد آسیا و اقیانوسیه خبر داد. این منطقه قرار است بدون حضور آمریکا به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان ایجاد شود.

    رییس جمهوری چین در سخنان خود در این نشست همچنین وعده افزایش تجارت و همکاری جهانی با گسترش دسترسی سرمایه‌گذاران خارجی را داده است. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هم در نشست لیما ضمن تأکید بر تلاش‌های توکیو برای گسترش تجارت آزاد اعلام کرد که این مسئله منبعی برای رشد اقتصاد جهانی خواهد بود.

    برچسب ها