عصر خودرو

رویترز:

تقویت احتمال توافق اوپکی‌ها، قیمت نفت را بالا کشید

عصر بازار- با تقویت احتمال توافق اعضای اوپک برای کاهش تولید، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت و هر بشکه نفت خام بیش از ۴۷ دلار فروخته شد.

تقویت احتمال توافق اوپکی‌ها، قیمت نفت را بالا کشید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، با نزدیک‌تر شدن اوپک به یک کاهش تولید برای افسار زدن بر مازاد عرضه که 2 سال است سبب کاهش قیمت‌ها شده است، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افزایش یافت.

    هر بشکه نفت برنت با 92 سنت افزایش 47.78 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 87 سنت افزایش 47.23 دلار معامله شد.

    به گفته تاجران، بازار با طرح‌های پیشروی اوپک برای کاهش تولید تقویت شده است.

    بانک ای‌ان زد اعلام کرد: «با نزدیک شدن به نشست 30 نوامبر اوپک، قیمت نفت خام تحت تاثیر سرتیترهای خبری همچنان تقویت خواهد شد.»

    اما احتمال حصول توافق بیشتر شده است چراکه انتظار می‌رود در صورتی‌که ایران حداقل با حفظ تولید موافقت کند، از معافیت برخوردار شود.

    مت استنلی، یک دلال سوخت در دبی گفت: «من فکر می کنم، هفته آینده نوعی توافق داشته باشیم.»در عین حال وی افزود افزایش قیمت پس از توافق بعید است زیاد به طول بینجامد چراکه احتمالا این کاهش تولید برای کشاندن تولید همراستا با مصرف به اندازه کافی بزرگ نخواهد بود.

    بانک بارکلیز نیست اعلام کرد که احتمال توافق وجود دارد اما تاثیر کمی خواهد داشت.

    به غیر از مذاکرات احتمالی برای کاهش تولید، همچنین نشانه‌هایی از ضعف بازار وجود دارد.

    ژاپن؛ چهارمین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان از کاهش 9.5 درصد واردات نفت در ماه اکتبر خبر داده است و رقم واردات این کشور به روزانه 2.78 میلیون بشکه رسیده است.

    به گفته تاجران، نوسانات نفت آمریکا نیز برای بازارهای نفتی اهمیت دارد.

    ارزش دلار هفته گذشته در اثر احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در پایان امسال، به بالاترین رقم در بیش از یک دهه گذشته رسید. افزایش ارزش دلار می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد چراکه این امر خرید سوخت را برای مالکان دیگر ارزها گران می سازد.

    برچسب ها