عصر خودرو

سیاست‌های ترامپ بازارهای آسیا را نگران کرد

عصر بازار- انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بازارهای آسیایی را نگران کرده است که سرمایه ها ممکن است از آسیا خارج و روانه بازار آمریکا شود.

سیاست‌های ترامپ بازارهای آسیا را نگران کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نگرانی ها از تقویت دلار امریکا و افزایش بازدهی اوراق قرضه این کشور موجب شده تا ارزش سهام در بازارهای آسیایی کاهش یابد، زیرا انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا این نگرانی را تشدید کرده که سرمایه ها ممکن است از منطقه آسیا خارج و به سمت بازارهای آمریکا سرازیر شود.
    بازارهای آسیایی امروز بدون تغییر و بعضا کاهشی بودند. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ امروز ثابت بود، شاخص سهام در استرالیا 0.2 درصد کاهش داشت و شاخص کوسپی کره جنوبی 0.3 درصد افت کرد.
    اما شاخص نیکی ژاپن که به ین حساس است، به لطف تضعیف ارزش پول ملی ژاپن، 0.8 درصد افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی 10 ماه و نیم گذشته رسید.
    پیروزی غیرمنتظره ترامپ منجر به ارزیابی مجدد قیمت دارایی ها در سراسر جهان شده و سرمایه گذاران به سمت خرید سهام شرکت های آمریکای و دلار سرازیر شده اند. در عین حال، دارایی های موجود در بازارهای نوظهور تضعیف شده اند.
    برنامه ترامپ برای افزایش هزینه ها و از جمله هزینه ها در بخش های زیرساختی می تواند معادلات در بازارها را  تغییر دهد.
    به دلیل  سیاست های تورم زای ترامپ، فدرال رزرو آمریکا ممکن است برای کنترل تورم زودتر از موعد پیش بینی شده نرخ بهره را افزایش دهد و با جذاب تر کردن دارایی های مبتنی بر دلار، موجب خروج سرمایه ها از اقتصادهای نوظهور شود.
    تورو اوهارا، تحلیلگر موسسه اوکاسان است منجمنت در این باره گفت: «افزایش نرخ بهره به طور کلی خبر خوبی برای بازارهای بورس به ویژه بازارهای نوظهور نیست. اما اگر شما فکر می کنید که بازدهی اوراق قرضه آمریکا که از سال 1982 در حال کاهش بوده، ممکن است افزایش یابد، این می تواند به معنای پایان رژیم رشد پایین و تورم پایین باشد.»
    افزایش عدم قطعیت در بازار سرمایه گذاران را واداشته تا سرمایه گذاران برای نگه داشتن اوراق قرضه دراز مدت آمریکایی، بهره های بالاتری را طلب کنند به نحوی که سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری امریکا افزایش یافته است.

    برچسب ها