عصر خودرو

کویت از اجرای پروژه عظیم پتروشیمی با هزینه ۳۳ میلیارد دلاری خبر داد

عصر بازار- شرکت پتروشیمی کویت اغلام کرده است؛ به رغم چالش های مالی پیش روی این کشور، سرمایه گذاری عظیمی را در صنایع نفت و گاز خود با هدف دستیابی به رونق اقتصادی هرچه بیشتر آغاز کرده است.

کویت از اجرای پروژه عظیم پتروشیمی با هزینه ۳۳ میلیارد دلاری خبر داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، یکی از بزرگترین این پروژه ها احداث پالایشگاه الزور است که با هزینه بیش از 17 میلیارد دلار احداث می شود و به یکی از بزرگترین تأسیسات نفت و پتروشیمی کویت تبدیل خواهد شد. این سرمایه گذاری کلان با هدف حفظ جایگاه و اعتبار کویت در بازارهای جهانی نفت به عنوان عضو فعال اوپک و به رغم چالش هایی است که این کشور از نظر مالی پیش روی خود دارد و شیخ صباح الاحمد امیر کویت بر لزوم پشتیبانی همه جانبه از تقویت صنایع نفتی کویت تأکید کرده است.
    به نوشته نشریه الانباء وزارت تجارت و صنایع کویت نیز با طرح پیشنهادی شرکت دولتی نفت (KPC) مبنی بر ایجاد یک شرکت زیرمجموعه برای توسعه و اجرای پروژه های مجموعه های پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه موافقت کرده است. شرکت جدید موسوم به صنایع پتروشیمی متمرکز کویت (Integrated Petrochemical Industries) که برای آغاز به کار خود سرمایه ای حدود شش میلیارد دلار در اختیار خواهد داشت، قرار است تعداد زیادی طرح عظیم را در حوزه صنایع پایین دستی اجرایی کند.
    از جمله این طرحها می توان به احداث مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه الزور (Al-Zour) با ظرفیت 615 هزار بشکه در روز و یک ترمینال جدید واردات ال ان جی (LNG) اشاره کرد. مجموعه پالایشگاهی-پتروشیمی الزور پروژه ای گرین فیلد (greenfield) به شمار می رود.
    شرکت ملی نفت کویت (KNPC) که یکی دیگر از زیرمجموعه های شرکت نفت کویت محسوب می شود، در حال پیشبرد مراحل اولیه ساخت پالایشگاه یادشده است که انتظار می رود ظرفیت پالایش کویت را به یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز افزایش دهد.
    شرکت نفت کویت هلدینگی متشکل از هشت شرکت زیرمجموعه است که پروژه های متنوعی را در حوزه انرژی و صنایع پتروشیمی این کشور اجرایی می کند. بر اساس گزارش کویت تایمز انتظار می رود بخشی از سهام شرکت تازه تاسیس برای فروش به عموم اختصاص یابد.

    برچسب ها