عصر خودرو

رایزنی وزیران اقتصاد ایران و تجارت برزیل برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور

عصر بازار- «علی طیب نیا» وزیراقتصاد ایران و «مارکوس پریرا» وزیرصنعت و تجارت برزیل در دیدار با یکدیگر در برزیلیا، زمینه های توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

رایزنی وزیران اقتصاد ایران و تجارت برزیل برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وزیراموراقتصادی و دارایی کشورمان برای شرکت درچهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و برزیل که روزهای17 و 18 نوامبر(27 و 28 آبان) در برازیلیا پایتخت برزیل برگزار می‌ شود به این کشور سفر کرده است.

    طیب نیا دراین دیدار،گسترش روابط تجاری با این کشور آمریکای جنوبی دربخش های کشاورزی و صنعتی را برای کشورمان مهم دانسته و خاطرنشان کرد که برزیل دارای توانایی بالا درصنعت کشاورزی و تولید فراورده های دامی است.
    وزیرایرانی با برشمردن توان صادراتی بالای کشورمان در زمینه های گاز و فراورده های نفتی، پتروشیمی وصنایع دستی‌ گفت: این مهم می‌ تواند باعث گسترش بسیارخوبی‌ از سطح روابط تجاری بین دو کشور شود.
    وی ازسوی دیگر بااشاره به پتانسیل بالای سرمایه‌ گذاری کشورمان، برهموارشدن مسیرتجارت با ایران تاکید کرد و اطمینان داد: مانعی برای گسترش روابط تجاری ایران با جهان وجود ندارد.
    طیب نیا دراین راستا با اشاره به توافقات صورت گرفته بین ایران و برزیل که شامل حذف تعرفه های مالیاتی گمرکی و تسهیل در رابطه بین بانک های ایران و برزیل است خواهان تسریع آنها برای تحقق نتایج این مذاکرات شد.
    مارکوس پریرا نیز ضمن ابراز امیدواری از افزایش هرچه زودترمیزان مبادلات بین دو کشور، وعده تسریع همکاری تجاری و اقتصادی کشورش با ایران را داد.
    پریرا اطمینان داد درجلسه کمسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و برزیل سندهای همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور در زمینه توافق شده به امضاء برسد.

    برچسب ها