عصر خودرو

سهم ۴۲میلیون دلاری امریکا از نقش و نگار ایرانی

عصر بازار- رئیس مرکز ملی فرش ایران از سهم ۴۲میلیون دلاری امریکا از فرش دستبافت ایرانی خبر داد و گفت: طبق امار اعلامی گمرک ایران در هفت ماهه نخست امسال صادرات فرش دستبافت به کشورهای جهان ۱۷درصد به لحاظ ارزشی و ۱۱درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

سهم ۴۲میلیون دلاری امریکا از نقش و نگار ایرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از میزان، حمید کارگر با بیان این که ایران در حوزه فرش دو دسته بازار را در اختیار دارد اظهار کرد: اولین بازار بازارهای سنتی فرش دستبافت است که با برند فرش ایرانی به خوبی آشنا هستند و از سوی دیگر بازارهای جدید برای عرضه فرش‌های دست بافت.

    وی افزود: کشورهایی مانند آمریکا، آلمان و ایتالیا از فرش به عنوان یک کفپوش و عنصری از زندگی خود استفاده می‌کنند و به عنوان بازارهای آشنا با فرش ایرانی هستند.

    رییس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: بخش دوم بازارها مربوط می‌شود به بازارهای جدید که فرش دستبافت در زندگی آن‌ها نبوده و یا از فرش‌های رقبای ایران استقاده می‌کردند و خیلی با برند فرش ایرانی آشنا نیستند.

    کارگر در ادتباط با بهبود وضعیت صادرات فرش دستبافت ایرانی افزود: فرش‌های ایرانی نیازمند حفظ بازارهای سنتی و تلاش برای حضور پر رنگ در بازارهای جدید است.

    وی گفت: مرکز ملی فرش ایران با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت هر دو اتفاق را دنبال خواهد کرد و با استفاده از ابزارهای مؤثر مانند اعزام هیات های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی و فرایند تبلیغات برای حفظ بازارهای قدیم و برای حضور و نفوذ در بازارهای جدید.

    وی در ارتباط با صادرات فرش به امریکا در سال‌های اخیر گفت: امریکا یکی از بازارهای سنتی فرش‌های دست بافت ایرانی بوده و هست و فرش ایرانی به خوبی برای بازارهای امریکا شناخته شده است و امیدواریم که حضور فرشهای ایرانی در بازارهای این کشور با راحتی بیشتر انجام گیرد.

    کارگر ادامه داد: از سوی دیگر این راحتی نیازمند تبلیغات بیشتر و ارتباط با نسل جدید امریکا است تا با ویژگی‌های این نوع فرش‌ها که از جمله آن می‌توان به ویژگی‌های تاریخی، سازگاری با محیط زیست، دوام و ماندگاری و سازگاری با سلامت انسان اشنا شوند.

    رییس مرکز ملی فرش ایران به افزایش ١٧درصدی صادرات فرش به لحاظ ارزشی اشاره کرد و افزود: طبق آخرین امار گمرک در ٧ماهه نخست سال جاری ایران بیش از ١٦٧میلیون دلار فرش دست بافت صادر کرده که ٤٢میلیون از این رقم سهم آمریکا بوده که این نشان می‌دهد که صادرات کشور ١٧درصد به لحاظ ارزشی و ١١درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو