عصر خودرو

وزیر انرژی قطر در نشست اوپک گازی:

کشورهای صادر کننده امروز استراتژی طولانی مدت گاز را تعیین می‌کنند

عصر بازار- وزیر انرژی قطر در نشست اوپک گازی در دوحه گفت:«کشورهای صادر کننده گاز امروز استراتژی طولانی مدت گاز را بحث می‌کنند» این در حالی است که هیچکدام از مسئولان نفتی ما در این نشست حضور ندارند.

کشورهای صادر کننده امروز استراتژی طولانی مدت گاز را تعیین می‌کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمد صالح الصدا وزیر انرژی قطر امروز در هجدهمین اجلاس نشست کشورهای صادرکننده گاز در دوحه قطر اعلام کرد: تقاضا برای گاز طبیعی در سال 2007 افزایش می‌یابد اما آهنگ این رشد کمتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

    محمد صالح الصدا گفت: وزرای کشورهای صادرکننده نفت (GECF) باید استراتژی بلندمدت را در اجلاس دوحه مورد بحث قرار دهند.

    وی گفت: خبر مهم این است که تقاضا برای گاز طبیعی در سال 2015 ، 1.9 درصد افزایش یافت که این رقم بیش از دو برابر افزایشی است که در سال 2014 داشتیم و انتظار بر این است که این روند رشد در سال آینده البته با آهنگ کمتری ادامه یابد.

    ستاد GECF از 12 کشور شامل روسیه، الجزیره، لیبی، ونزوئلاو ...تشکیل شده که بین آنها کشورهایی وجود دارند که 40 درصد گاز جهان را تامین می‌کنند. البته مقامات تعیین نکرده‌اند که آیا همه 12 کشور در اجلاس روز پنجشنبه حضور دارند یا نه اما وزرای کشورهای روسیه و الجزیره قرار بود در این اجلاس شرکت کنند. در این میان بیژن نامدار زنگنه  وزیر نفت ایران اعلام کرده بود که شرکت نخواهد کرد.

    اجلاس GECF در حالی برگزار می‌شود که تولید LNG جهان در حال افزایش است زیرا میزان خروجی کشورهای غیرعضوی مانند استرالیا و آمریکا رو به رشد است. در حال حاضر قطر بزرگترین صادرکننده LNG جهان است اما بزودی استرالیا قطر را در صادرات LNG پشت سر خواهد گذاشت.

    وزیر انرژی قطر گفت: احتمال وجود دارد که یک فضا و رقابتی جدید بین تولیدکنندگان گاز جهان به وجود آید. هجدهمین اجلاس کشورهای صادرکننده گاز امروز در دوحه قطر در حال برگزاری است و قرار است فردا در حاشیه این نشست کشورهای عضو اوپک نشستی را برای تبادلات بیشتر در آستانه اجلاس رسمی اوپک در 30 نوامبر داشته باشند.

    برچسب ها