عصر خودرو

در بازارهای جهانی

۳ عاملی که قیمت طلا را پایین کشید

عصر بازار- قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت تقویت ارزش دلار،احتمال افزایش نرخ بهره و کاهش ذخایر صندوق گلدتراست ۴.۳۴ دلار کاهش یافت و ۱۲۲۴.۳۹ دلار در هر اونس فروخته شد.

۳ عاملی که قیمت طلا را پایین کشید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت طلا امروز با افزایش ارزش دلار بالا رفت اما با افزایش ارزش دارایی‌های گردشی نظیر سهام و مس در سطح 1225 دلار باقی ماند.

    طلا از چهارشنبه گذشته پس از انتخابات آمریکا که افزایش یافته بود، بیش از 100 دلار از ارزش خود را با تقویت اوراق قرضه و اشتهای بیشتر برای ریسک کردن از دست داد.

    هر اونس طلا با 4.34 دلار کاهش 1224.39 دلار فروخته شد. دلار به بالاترین رقم در 11 ماه گذشته در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی رسید.

    با توجه به اینکه بازارهای اروپایی پس از افزایش بیش از 3 درصدی در یک هفته گذشته اندکی تغییر کرد، بازارهای بورس امروز به ثبات رسیدند.

    همچنین طلا تحت فشار احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا قرار دارد که قرار است برای دومین بار در یک دهه گذشته افزایش یابد. ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا روز سه شنبه 1.5 تن کاهش یافت و به کمترین میزان 4 سال و نیم اخیر رسید.

    کامرز بانگ در یادداشتی اعلام کرد: «ذخایر طلای گلدتراست بیش از 50 تن از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چهارشنبه گذشته بیش از 50 تن کاهش یافته است.»

     

    برچسب ها