عصر خودرو

در سال ۲۰۱۷

ایران و اتحادیه اوراسیایی موافقتنامه ایجاد منطقه تجاری آزاد امضا می‌کنند

عصر بازار- سخنگوی شورای فدرال روسیه گفت، ایران آماده است در سال ۲۰۱۷ موافقتنامه ای در زمینه ایجاد یک منطقه آزاد تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیایی امضا کند.

ایران و اتحادیه اوراسیایی موافقتنامه ایجاد منطقه تجاری آزاد امضا می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، والنتینا ماتوینکو، سخنگوی شورای فدرال روسیه گفت، ایران آماده است در سال 2017 موافقتنامه در زمینه ایجاد یک منطقه آزاد تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیایی امضا کند.

    ماتوینکو پس از دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به خبرنگاران گفت: «ایران آماده است تا پایان سال اولین مرحله آماده سازی اسناد لازم برای پیوستن به منطقه آزاد تجاری را تکمیل کند، بنابراین این کشور سال آینده آماده امضای موافقتنامه خواهد بود.»

    این موافقتنامه در بردارنده ایجاد یک منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی به منظور گسترش مبادلات تجاری و تشویق تجارت دوجانبه است.

    ماتوینکو خاطر نشان کرد که رئیس جمهوری ایران همچین خواستار تقویت تلاش ها برای پیوستن کشورش به سازمان همکاری شانگهای شده است.

    در اواخر ماه دسامبر گزارش هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی (متشکل از روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان) کار بر روی یک موافقتنامه منطقه آزاد تجاری را آغاز کرده اند.

    برچسب ها