عصر خودرو

ایران چقدر کالا به جزیره موریس صادر کرد؟

عصر بازار- ایران در نیمه اول سال جاری ۲۲ هزار کیلوگرم قیر و آسفالت به جزیره موریس صادر کرده است .

ایران چقدر کالا به جزیره موریس صادر کرد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد صادرات این حجم قیر و آسفالت به این جزیره که زمانی تبعیدگاه پهلوی اول، پس از آغاز جنگ جهانی دوم بود، 5 هزار و پانصد دلار برای ایران عایدی داشته است.

    این اقلام بر اساس آمار از گمرک کرمانشاه صادر شده است. مراودات تجاری ایران با این جزیره در سال گذشته تنوع بیشتری داشته است. بررسی ها نشان می دهد در سال 1394 ، ایران به این جزیره مقادیر قابل توجهی خرما، زعفران، بیسکویت، آب انگور و سبزیجاتی چون کلم صادر کرده است.

    حجم صادرات ایران به جزیره موریس در سال گذشته 147 هزار دلار برآورد شده است. در این مقطع زمانی از چهار گمرک فعال ایران در سال گذشته کالاهایی به موریس صادر شد این در حالی است که مراودات تجاری ایران با این جزیره در سال جاری محدود به صادرات قیر و اسفالت در نیمه اول سال شده است که ارزآوری در حدود 5500 دلار برای کشور به همراه داشته است.

    آمارهای ارائه شده نشان می دهد در سال گذشته ایران اقلام پزشکی نظیر لوازم مصرفی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی از این کشور وارد کرده است .

    حجم واردات ایران در سال گذشته در حدود 813 هزار و 636 دلار اعلام شده است. میزان واردات ایران از این کشور در نیمه اول سال جاری با وجود کاهش به 344 هزار و 960 دلار رسیده است.

    در سال جاری نیز لوازم پزشکی صدر نشین فهرست کالاهای وارداتی از این کشور به ایران بوده است.  موریس کشوری جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس هند است که در حدود 900 کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده است.این کشور جمعیتی در حدود یک میلیون و 300 هزار نفر را دارد.

    در سال 1941 میلادی، رضا پهلوی به درخواست بریتانیا از سمت خود کناره‌گیری کرد و توسط نیروهای بریتانیایی از بندرعباس به جزیرهٔ موریس تبعید شد. سپس وی به شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی منتقل شد .

    برچسب ها