عصر خودرو

بانک‌های بزرگ روسیه هدف حملات سایبری گسترده

عصر بازار- یک شرکت امنیتی اعلام کرد حداقل پنج بانک بزرگ روسیه هدف مجموعه حملات سایبری قرار گرفتند که با استفاده از شبکه‌ بات نتی متشکل از حدود ۲۴ هزار سیستم رایانه و دستگاه‌های اینترنت اشیاء از۳۰ کشور مختلف جهان اجرا شده اند.

بانک‌های بزرگ روسیه هدف حملات سایبری گسترده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اسپربانک که بزرگترین بانک دولتی روسیه است به همراه چهار موسسه مالی دیگر، هدف مجموعه‌ای حملات داس قرار گرفتند که از هشتم نوامبر آغاز شدند. این شرکت‌ها تاکید کردند که در این حملات پول مشتریان‌شان به سرقت نرفت.

    طبق گزارش خبرگزاری دولتی "تاس"، آلفا بانک، مسکو بانک، روس بانک و مسکو اکسچنج هم هدف حملات سایبری قرار گرفتند. حملات داس معمولا برای از کار انداختن وبسایت‌ها موجی از ترافیک را به سرورهای آنها ارسال می‌کنند.

    بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: شبکه‌های بات که از دستگاه‌های معروف به اینترنت اشیاء تشکیل شده‌اند در این حملات نقش داشته‌اند، با این همه حملات مذکور از قدرت متوسطی برخوردار بودند در نتیجه در دسترسی به خدمات این بانک‌ها مشکلی پیش نیامد و اطلاعات مربوطه به مقامات قانونی ارسال شده اند.

    شرکت امنیتی روسیه کسپرسکی در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: این شرکت درباره حادثه مذکور تحقیق می‌کند و اعلام کرد: حملات مذکور با استفاده از شبکه‌ای از حداقل 24 هزار دستگاه آلوده از سراسر آمریکا، هند، تایوان و رژیم صهیونیستی،   حدود 660 هزار درخواست در ثانیه ارسال کردند.

    کسپرسکی به تاس گفت: متوقف کردن این حملات پیچیده برای فراهم کنندگان ارتباطات غیرممکن است. بعلاوه یک نماینده این شرکت به مسکو تایمز گفت: این حملات ممکن است یک اقدام انحرافی برای حملات سایبری بزرگ‌تر باشد.

    اسپربانک در بیانه‌ای اعلام کرد: حملات مذکور با کمک شبکه بات‌نتی متشکل از ده‌ها هزار رایانه انجام شده است، با این همه این بانک قادر بوده بدون اینکه فعالیت‌های وب‌سایت اصلی‌اش مختل شود این حملات سایبری را محدود کند. این بانک با 68 حمله مشابه در سال 2016 مقابله کرده اما افزایش اخیر ترافیک مخرب، یکی از بزرگترین حملاتی بود که تاکنون با آن مواجه شده بود.

    بر اساس گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، یک بات‌نت متکی بر اینترنت اشیاء احتمالا دستگاه‌های دارای حفره‌های امنیتی شامل وب‌کم‌ها، ریکوردرهای مداربسته و اتوماسیون خانگی را هدف می‌گیرد و به محض اینکه این دستگاه‌های آلوده‌ شده‌اند به هکرها امکان می‌دهند حملات سایبری قدرت‌مندی را اجرا کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو