عصر خودرو

شمال ایران در تیررس همکاری تجاری آلمان‌ها

عصر بازار- مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران از عزم آلمانی‌ها برای افزایش سطح همکاری تجاری در بخش کشتیرانی، حمل‌ونقل، گردشگری و کشاورزی با ایرانی‌ها خبر داد.

شمال ایران در تیررس همکاری تجاری آلمان‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ابوالفضل کوده‌ئی با اعلام خبر سفر وزرای اقتصاد، حمل‌ونقل و نوآوری ایالت‌های هامبورگ و شلسویک هولشتاین به ایران، اظهار کرد: به همراه این مسوولان دولتی از کشور آلمان 57 شرکت خصوصی در بخش‌های مختلف از این دو ایالت به ایران آمدند تا ضمن برگزاری جلساتی با وزرای اقتصاد، راه و شهرسازی و روسای سازمان توسعه تجارت و سازمان کشتیرانی از منطقه آزاد انزلی و نیز استان گیلان دیدن کنند.

    وی با اشاره به این‌که قرار است این 57 شرکت با شرکت‌های متناظر ایرانی جلساتی را داشته باشند، گفت: این شرکت‌ها در بخش‌های مهمی از جمله حمل‌ونقل، کشتیرانی، مواد غذایی، خدمات بندری و تجاری، تاسیسات بندری، کشاورزی، خدمات مشاوره‌ای، خودرو و سایر بخش‌ها به گفت‌وگو و مذاکره خواهند پرداخت.

    مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین مباحث مطرح شده در جلسه وزرای آلمانی با مسوولان متناظر ایرانی در حوزه‌های حمل‌ونقل دریایی، هوایی، تجارت، بیمه، گردشگری، رستوران و هتلداری، لجستیک، تولید و کشاورزی خواهد بود.

    کوده‌ئی با اشاره به تولید ناخالص داخلی هامبورگ، یادآور شد: GDP این شهر 105 میلیارد یوروست و با جابه‌جایی 146 میلیون تن بار در سال که 82 میلیون تن آن مربوط به تخلیه و 64 میلیون تن آن مربوط به بارگیری است ارقام قابل توجهی را با جمعیت دو میلیون نفری را به خود اختصاص داده است.

    وی همچنین به GDP هولشتاین اشاره کرد و گفت: هولشتاین شمالی‌ترین ایالت آلمان است و از نظر جغرافیایی یک کریدور بسیار مهم محسوب می‌شود. GDP این ایالت 86 میلیارد یورو و درآمد سرانه آن 30 هزار یوروست.

    مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران افزود: مهم‌ترین صنایع این ایالت نیز ماشین‌آلات، لوازم الکترونیک، کشتیرانی، صنایع شیمیایی، انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع غذایی و کاغذسازی هستند.

    به گفته کوده‌ئی آلمانی‌ها قصد دارند با بازدید از منطقه آزاد انزلی و برگزاری جلساتی با وزرای اقتصاد، حمل‌ونقل و نیز روسای سازمان‌های توسعه تجارت و سازمان کشتیرانی سطح همکاری خود را در بخش کشتیرانی، کشاورزی و گردشگری با ایران افزایش دهند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو