عصر خودرو

رئیس شورای فدراسیون روسیه:

تماس های سطح عالی تهران و مسکو ادامه می یابد

عصر بازار- رئیس شورای فدراسیون روسیه پیش از سفر به تهران گفت: تماس های سطح عالی و منظم تهران و مسکو ادامه خواهد یافت که نشانه ماهیت نزدیک همکاری های دو کشور است.

تماس های سطح عالی تهران و مسکو ادامه می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، خانم والنتینا ماتویینکو که قرار است عصر امروز (یکشنبه) در راس یک هیات بلندپایه پارلمانی سفر دو روزه خود را به تهران آغاز کند، افزود: بین مجموعه های پارلمانی ایران و روسیه همکاری های سازنده و فعالی برقرار شده است.
    وی در مصاحبه با خبرگزاری روسیا سگودنیا افزود: مقام های پارلمانی ایران و روسیه در چارچوب های دوجانبه و همچنین بین المللی با یکدیگر همکاری می کنند که دستاوردهای زیادی داشته و تاثیرگذار بوده است.
    مقام بلندپایه روسی ادامه داد: تاکید می کنم که دیدار هیات روسی از ایران و مذاکرات پیش رو، گام دیگری برای تحکیم روابط بین روسیه و ایران است که اهمیت بسیاری در منطقه دارد.
    ماتویینکو که براساس برنامه اعلام شده در سفر دو روزه خود به تهران با رئیس جمهوری، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه دیدار و مذاکره می کند، ادامه داد: در تهران دورنمای برگزاری یک همایش بین المللی در روسیه با موضوع های مختلف بررسی خواهد شد تا زمینه شرکت مقام های جمهوری اسلامی ایران نیز در آن فراهم شود.
    ماتویینکو همچنین اظهار کرد: شورای فدراسیون توجه زیادی به توسعه روابط روسیه با کشورهای دیگر و همچنین بین استانی دارد و برای گسترش آن تلاش می کند.
    وی در پایان با اشاره به اهمیت گسترش همکاری های اقتصادی بین استانی ایران و روسیه گفت: شورای فدراسیون به عنوان مجالس مناطق مختلف روسیه امیدوار است ایده برگزاری همایش همکاری های بین مناطق دو کشور را پیش ببرد که در آن مقام ها و نمایندگان بخش های تجاری شرکت کنند و این رویکرد مورد تاکید رئیسان جمهوری دو کشور نیز قرار دارد.
    خانم ماتویینکو دیروز نیز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در مسکو ضمن تشریح برنامه های سفر خود به تهران اعلام کرد که یکی از اهداف اصلی مذاکرات، پیگیری راهکارهای اجرایی کردن توافق اخیر رئیسان جمهوری ایران و روسیه برای افزایش همکاری های بین استانی و منطقه ای است.
    وی ادامه داد: رئیسان جمهوری ایران و روسیه عمیقا خواستار گسترش و تعمیق روابط در عرصه های اقتصادی، علمی، فناوری، دفاعی و بشردوستتانه هستند و در زمان حاضر دو کشور فعالانه برای اجرای توافق های سران برنامه ریزی می کنند و موفقیت های بسیاری نیز بدست آورده اند.
    رئیس شورای فدراسیون روسیه همچنین در باره همکاری های منطقه ای و ضدتروریستی تهران و مسکو به ویژه کمک به دمشق، گفت: باید تاکید کنم، روسیه همکاری با ایران در حل و فصل مساله سوریه و مقابله با تروریسم را دارای اهمیت بسیار زیادی می داند و مواضع دو کشور در این زمینه کاملا همسان است.
    وی افزود: در باره مقابله واقعی با تروریسم و دفاع از دولت قانونی سوریه دو کشور هم باور هستند. معتقدیم باید تروریست ها در لانه هایشان نابود شوند و تنها راه حل بحران و پایان خونریزی نیز گفت وگوهای سوری-سوری و برقراری صلح همراه قطع دست تروریست ها و حامیان آنها در این کشور است.
    خانم ماتویینکو 67 ساله رئیس شورای فدراسیون (مجلس سنا) از سیاستمداران بلندپایه روسیه به عنوان مقام سوم حاکمیت پس از رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور شناخته می شود.
    معاون نخست وزیری تا سال 2003، یک سال نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری در حوزه فدرال شمال غرب روسیه، فرمانداری سن پترزبورگ معروف به پایتخت شمالی از 2003 تا 2011 و سپس ورود به شورای فدراسیون در جایگاه سناتور این شهر پنج میلیون نفری، انتخاب به عنوان ریاست این شورا و عضویت دائمی در دو شورای امنیت و حکومتی بخشی دیگر از مسئولیت های کنونی و سابق خانم ماتویینکو است.
    **شورای فدراسیون روسیه به عنوان مجلس سنا یا علیا با 178 نماینده در کنار مجلس دوما (سفلی) با 450 نماینده پارلمان را تشکیل می دهند.

    برچسب ها