عصر خودرو

قیمت طلا به ۱۱۰۸ دلار رسید

عصر بازار : قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی ۴ دلار کاهش یافت و به ۱۱۰۸ دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا به ۱۱۰۸ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت طلا امروز رشد قیمت محدود جلسه قبل خود را حفظ کرد و در نزدیکی 1110 دلار باقی ماند، اما به دلیل تداوم ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا، فلز زرد در مسیر ثبت سومین هفته متوالی کاهش قیمت قرار دارد.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، پس از رشد نیم درصدی در جلسه قبل، امروز‌ با 4 دلار کاهش به 1108 دلار رسید.
    اوایل هفته، قیمت طلا تا رقم 1101 دلار و 11 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از11 اوت تاکنون بود. طلا در هفته جاری یک درصد کاهش قیمت داشته است.
    جیمز استیل، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «خیلی دشوار می توان در حال حاضر نسبت به خرید طلا زیادی مشتاق بود... احتمالا تا زمان نشست فدرال رزرو امریکا، ما شاهد خریدهای حاشیه ای خواهیم بود.»
    وی افزود، احتمالا اگر قیمت به زیر 1100 دلار برسد، تقاضای فیزیکی که یک عامل تقویت قیمت طلا به شمار می رود، افزایش خواهد یافت.
    تجار در انتظار نشست بعدی سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا در روزهای 16 و 17 سپتامبر هستند تا سرنخ هایی از زمان افزایش نرخ بهره به دست بیاورند و سپس اقدام به معامله در بازار نمایند. نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد چین، آمارهای پر فراز و نشیب و آشفته از بازارهای مالی موجب افزایش ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا شده است. پیشتر انتظار می رفت این افزایش در ماه جاری اتفاق بیافتد.
    آمارهای روز پنجشنبه نشان داد  بازار کار آمریکا ظاهرا در اوایل ماه سپتامبر شتاب گرفته، زیرا شهروندان کمتری تقاضای دریافت مزایای مستمری بیکاری نموده اند، اما نرخ تورم ضعیف موجب شده تا تصمیم گیری برای فدرال رزرو پیچیده و دشوار شود.
    قیمت طلا در طی سال های اخیر از نرخ بسیار پایین بهره منتفع شده بود، اما احتمال افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک موجب کاهش 6 درصدی قیمت فلز زرد در سال جاری میلادی شده است.

    برچسب ها