عصر خودرو

رییس‌کل بانک مرکزی ایران خبر داد:

پرداخت ۱۰ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی

عصر بازار- رییس‌کل بانک مرکزی ایران با اشاره به این که افزایش سرمایه نظام بانکی از جمله اولویت‌های جدی دولت یازدهم است،‌ گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی متقاضی در کشور پرداخت شده است.

پرداخت ۱۰ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ولی‌الله سیف در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان یزد با بیان این که کشور در شرایط گشایش های تدریجی بعد از برجام است، ‌ اظهار کرد: علی‌رغم پیشرفت در نظام بانکی، ‌ گشایش‌های بانکی بین المللی کشور به تدریج در حال انجام است.

    وی با اشاره به وضعیت ملتهب ارز قبل از شروع به کار دولت یازدهم، گفت: دامنه نوسانات نرخ ارز از جمله مباحث حائز اهمیت در مورد ارزیابی نرخ ارز در کشور است.

    رییس‌کل بانک مرکزی ایران در ادامه پیش بینی را یکی از الزامات اجرایی سرمایه‌گذاری دانست و بیان کرد: هر چقدر افق دید و پیش بینی سرمایه‌گذاران بیشتر شود، ‌اقدامات گسترده تر و بهتری در راستای توسعه اقتصادی کشور انجام می‌شود.

    سیف با اشاره به روند نزولی تورم در دولت تدبیر و امید افزود: ‌میزان تورم کشور در دولت یازدهم از بالای 40 درصد به 9 و هشت دهم درصد رسیده است و این در حالی است که کشور توانسته به خوبی شک نفتی را پشت سر بگذارد.

    این مقام مسئول تصریح کرد: نظام بانکی سعی کرده نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

    رییس‌کل بانک مرکزی ایران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته 417 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است ولی متأسفانه به دلیل وجود بحران موجود در کشور، ‌ آن طور که باید و شاید اثربخش نبوده است.

    وی هدایت پرداخت تسهیلات به سمت مواردی که بیشتر موجب افزایش اشتغال می‌شود، ضرروی دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، از جمله اولویت‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور است.

    سیف با اشاره به ضرورت هدفمند بودن تولیدات گفت: تولید باید بازار محور باشد و هرچه سریعتر به پول نقد تبدیل شود.

    وی تأمین سرمایه در گردش واحدهای مصوب شده را از دیگر اولویت‌های نظام بانکی کشور عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از 15 هزار واحد تولیدی از تسهیلاتی حمایتی نظام بانکی استفاده کردند.

    رییس‌کل بانک مرکزی ایران با بیان این که واحدهای متقاضی به دو شکل مستقیم و از طریق ثبت نام در سامانه وزارت صنعت موفق به دریافت تسهیلات شدند، ‌ بیان کرد: تاکنون 10 هزارو 600 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای متقاضی پرداخت شده است.

    این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هیچ توجیهی برای نبود منابع و چک برگشتی که از سوی بانک‌ها مطرح می شود قابل قبول نیست، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان امسال سرمایه در گردش تمام واحدهای متقاضی که با دریافت سرمایه در گردش از سوی نظام بانکی قادر هستند چرخ تولید را به حرکت درآورند، پرداخت می‌شود.

    سیف با اشاره به ضرورت تأمین منابع مالی کوتاه مدت واحدهای کوچک و متوسط از سوی بانک‌ها گفت: هیچ بانکی مجاز نیست به طرح‌هایی تسهیلات بدهد که به مطالبات شدن آنها اطمینان دارد.

    وی اصلاح ساختار نظام بانکی را ضروری دانست و بیان کرد: بخش عمده‌ای از اصلاحات سیستم بانکی از طریق بازپرداخت بدهی‌های دولت انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو