عصر خودرو

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند؛

آماده سازی ۵۰۰ پروژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

عصر بازار- معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند از طراحی وآماده سازی ۵۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد.

آماده سازی ۵۰۰ پروژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، محمدرضا معتمدی در گفتگو با روابط عمومی نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری خوزستان با بیان مطلب بالا، افزود: درصورت مراجعه سرمایه‌گذار داخلی  وخارجی و اعلام نیاز، این پروژه ها در منطقه آزاد اروند قابلیت اجرایی شدن، دارند.

    وی بیان کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های گردشگری، بندری، صنعتی و زیرساخت‌های اقتصادی و صادراتی، ترانزیت، عمران شهری، لایروبی و حمل و نقل است که بیشتر این پروژه ها در شهرهای بندری آبادان، خرمشهر، شهرک‌های صنعتی و جزیره مینو تعریف شده‌اند. 

    معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند با اشاره به مزیت‌های نسبی منطقه آزاد اروند از جمله دسترسی به راه‌های زمینی، راه آهن، بنادر فعال، آبراه اروند، دسترسی به آبهای آزاد، پالایشگاه، گمرک و همسایگی با کشورهای عراق و حوزه های خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به این مزیت‌ها، بازگشت سرمایه مناسب بوده و صادرات کالاو ترانزیت بسیار باصرفه است.

    معتمدی با اشاره به اینکه پس از برجام، شرایط و فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور بخصوص منطقه آزاد اروند اظهار داشت: در شش ماه گذشته چندین هیئت اقتصادی و سرمایه گذاری به منطقه آزاد اروند سفر کرده اند.

    تاکنون شرکت هایی از کشورهای کویت، چین، امارات متحده عربی و عراق و دهها شرکت داخلی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.

    منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 در محدوده 17هزار هکتاری فعالیت خود را آغاز کرد، اما با تسری منطقه و اراضی اطراف، این محدوده به بیش از 34هزار هکتار رسیده است. بنادر آبادان، خرمشهر و جزیره مینو در محدوده منطقه آزاد اروند هستند و عملیات حصارکشی در کل محدوده منطقه به تازگی به پایان رسیده است.

    نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان از چهارم تا هفتم آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های اهواز برگزار می شود.

    برچسب ها