عصر خودرو

برنامه های نفتی ایران در کانون توجه خبرنگاران در مسکو

عصر بازار- برنامه های توسعه صنایع نفت ایران و فرصت های سرمایه گذاری در این بخش مورد توجه خبرنگاران حوزه انرژی از کشورهای مختلف در نشست بین المللی نفتی مسکو قرار گرفت.

برنامه های نفتی ایران در کانون توجه خبرنگاران در مسکو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در جریان این نشست سه روزه، خبرنگاران از امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت و رئیس هیات ایرانی خواستند در باره پروژه ها، افق توسعه صنایع نفتی و چگونگی فعالیت شرکت های خارجی در جمهوری اسلامی توصیح دهد.
    پرسش های خبرنگاران همراه هیات های کشورهای مختلف شرکت کننده از جمله روسیه و حاشیه خزر، مربوط به توسعه میادین نفتی و گازی در مناطق مختلف ایران از جمله خلیج فارس، جذب همکاری و سرمایه گذاری خارجی و فرصت حضور برای شرکت های روسی بود.
    زمانی نیا گفت: برنامه های زیادی برای توسعه صنایع نفتی ایران وجود دارد و از جمله در حاشیه نشست مسکو مذاکراتی با چندین شرکت روسی علاقه مند به آغاز و گسترش همکاری ها در این حوزه انجام شده است.
    وی افزود: افق تنظیم قراردادهای اولیه و تفاهم ها با شرکت های خارجی تا پایان سال بسیار روشن است. همچنین قرار شده شرکت گاز پروم روسیه هفته اول ماه آینده میلادی (11 تا 16 آذر) هیاتی از کارشناسان ارشد خود را برای گسترش همکاری ها به ایران اعزام کند.
    زمانی نیا فرصت توسعه بازار نفتی ایران را رقابتی خواند که بسیاری از شرکت های بزرگ از کشورهای مختلف در حال مذاکره در این زمینه هستند.
    در چهارمین اجلاس بین المللی سالانه نفتی در مسکو با محور استخراج، تولید و فناوری ها، مقام ها و کارشناسان ارشد از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، مسائل مختلف در این حوزه را بررسی کردند و در حاشیه آن نیز مذاکرات دو جانبه انجام دادند.
    زمانی نیا در سخنان خود در این نشست اعلام کرد: برنامه های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه صنایع نفت و گاز متکی به توانمندی بومی و بهره گیری از فناوری های روز در این عرصه است.
    افزون بر نشست مسکو، شرکت در چهاردهمین سمینار آموزشی منطقه ای، همایش انرژی ایران و روسیه، دومین گنگره بین الملی صنعت نفت و گاز و مذاکره با مقام های شرکت نفتی و گازی روسیه نیز در برنامه کاری سفر سه روزه هیات ایرانی به مسکو قرار داشت.

    برچسب ها