عصر خودرو

مقام تجاری اتریش:

باید بزودی چند بانک در ایران تاسیس کنیم

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی ایالت فورآرلبرگ اتریش گفت: ما از علاقه بانک های بین المللی اتریش برای کسب و کار با ایران اطمینان داریم و باید برای توسعه خدمات تامین مالی، در آینده نزدیک چند بانک در ایران دایر کنیم.

باید بزودی چند بانک در ایران تاسیس کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    هلموت اشتویرر که این هفته برای شرکت در همایش توسعه همکاری های تجاری ایران- اتریش به تهران سفر کرده است، در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: همه بانک های بزرگ و بین المللی کشور ما مانند بانک اتریش و بانک رایفایزن به همکاری با طرف های ایرانی علاقه مندند.

    این مقام تجاری گفت: اتریش چند قرارداد حفاظت مشترک سرمایه گذاری با ایران دارد که پایه خوبی برای توسعه فعالیت های سرمایه گذاری ها در آینده محسوب می شود.

    رییس اتاق بازرگانی ایالت فورآرلبرگ اتریش اضافه کرد: تاکنون سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در ایران زیاد نبوده است اما یک پتانسیل واقعی برای پیشرفت وجود دارد.

    اشتویرر افزود: ایالت فورآرلبرگ به سبب همجواری با کشورهای سوئیس، آلمان و لیختن اشتاین ناچار به رقابت در سطح این قدرت های اقتصادی جهان بوده است. بنابراین محصولات و خدمات شرکت های ما از کیفیت بالایی برخوردار است و ایران می تواند در مسیر توسعه خود از این شرکت ها استفاده کند.

    این مقام تجاری تصریح کرد: این ایالت خود را برای تقویت روابط تجاری با ایران آماده می کند و 2 تلاش موازی را برای برقراری روابط بانکی و ایجاد فرصت های تعامل میان شرکت ها هدایت می کند تا هر چه زودتر یک همکاری بلندمدت و پایدار شکل بگیرد.

    وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش همکاری های تجاری فورآرلبرگ و ایران در آینده نزدیک گفت: این نخستین سفر شرکت های ایالت فورآرلبرگ به تهران است و معمولا پس از انجام یک مرحله مطالعاتی که مدتی طول می کشد، همکاری ها آغاز می شود.

    بر اساس این گزارش، اتریش 9 ایالت دارد که فورآرلبرگ غربی‌ترین و دومین ایالت کوچک این کشور از لحاظ مساحت است و با آلمان، سوییس و لیختن اشتاین مرز مشترک دارد.

    همایش توسعه همکاری های تجاری ایران- اتریش هفدهم آبان در تهران برگزار شد.

    نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این همایش گفت: بر اساس آمار مرکز تجارت جهانی در سال 2015، تجارت دوجانبه ایران و اتریش نزدیک به 324 میلیون دلار بود اما با وجود اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در بیست و هفتم دی ماه 1394 و دیدار هیات های تجاری مختلف اتریشی از ایران، این روابط در هفت ماه نخست سال 1395 در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد قابل توجهی نداشته است.

    سفیر اتریش در تهران نیز در این همایش، از راه اندازی شعبه یک بانک اتریشی در ایران در آینده نزدیک خبر داد.

    «فریدریش اشتیفت» اعلام کرد سفارتخانه های دو کشور برای گسترش روابط به فعالان اقتصادی دو طرف به طور چندباره روادید 6ماهه می دهند و افزود: ما به شرکت های ایرانی که از آنها شناخت داریم روادید یک ساله چندباره می دهیم.

    برچسب ها