عصر خودرو

ظریف:

اراده ایران گسترش روابط با اسلواکی است

عصر بازار- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هیات اقتصادی همراه من در سفر به اسلواکی بیانگر اراده بخش های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط ایران با اسلواکی است.

اراده ایران گسترش روابط با اسلواکی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف روز پنج شنبه در دیدار با همتای اسلواکی خود بر اراده جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روابط با اسلواکی در همه زمینه ها تاکید کرد.

    ** تشکیل هرچه سریع تر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اسلواکی

    میراسلاو لایچاک، وزیر امور خارجه اسلواکی نیز در این دیدار گفت: روابط دو جانبه ایران و اسلواکی از ابتدا بسیار خوب بوده است و از زمان سفر من به ایران در سال 2015 به خوبی پیش رفته و رو به پیشرفت بوده است.

    وی افزود: قصد داریم سفارتمان به ویژه بخش اقتصادی آن را تقویت کنیم. زمینه های اقتصادی همکاری دو کشور بسیار فراوان و لازم است هر زودتر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را هم تشکیل دهیم.

    لایچاک خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری و همکاری های بانکی از دیگر زمینه های همکاری دو کشور می تواند باشد.

    وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با رئیس جمهور اسلواکی، اولین دور مذاکرات خود با لایچاک وزیر امور خارجه اسلواکی را آغاز کرد.

    روابط ایران و اتحادیه اروپا، اجرای برجام، مسائل منطقه ای و بین المللی بویژه سوریه و یمن از دیگر محورهای گفت و گو و رایزنی های وزرای خارجه ایران و اسلواکی بود.

    دور دوم مذاکرات دو وزیر خارجه پس از افتتاحیه نشست مشترک اقتصادی دو کشور برگزار می شود.

    برچسب ها