عصر خودرو

ترامپ ثروتمندتر از رئیس جمهورهای قبلی آمریکا است

عصر بازار- دونالد ترامپ ستاره‌ی برنامه‌ی تلویزیونی زنده و سلطان املاک و مستغلات، که اکنون به عنوان رییس جمهور امریکا انتخاب شد و حزب جمهوری خواهان را رهبری می کند همواره به همه می‌گوید که خیلی ثروتمند است. باید گفت ترامپ ثروتمندتر از رئیس جمهورهای قبلی آمریکا است.

ترامپ ثروتمندتر از رئیس جمهورهای قبلی آمریکا است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازده، واقعا همین‌طور است. ثروت ترامپ 2.9 میلیارد دلار( به گزارش بلومبرگ)، یا 4 میلیارد دلار(به گزارش فوربس)، یا 8.7 میلیارد دلار(طبق سندی که ترامپ در اطلاعیه‌ی مبارزاتی ماه ژوئیه‌ منتشر کرد) یا “بیش از 10 میلیارد دلار”(به گفته‌ی خود ترامپ، بعدا در همان روز) برآورد می‌شود.

    حتی حد پایین این دامنه برآوردها، اندوخته‌ی جان اف کندی به ارزش ا میلیارد دلار(به دلار سال 2015) را کم جلوه می‌دهد و باعث می‌شود اندوخته‌ی 525 میلیون دلاری جرج واشینگتون( به دلار 2015) عادی به نظر برسد.

    حقیقت امر این است که ترامپ در مقام رییس‌جمهور فقط ثروتمندترین رییس‌جمهور در تاریخ امریکا نخواهد بود؛ ثروت او برابر با جمع دارایی تمام رییس‌جمهورهای قبلی است. (جمع ثروت خالص آنها حدود 2.6 میلیارد دلار است).

    در انتهای جدول رده‌بندی، ثروت برنی سندرز است که 330.507 دلار برآورد می‌شود، او را در پایین فهرست ثروتمندترین رییس‌جمهورهای در کنار ورمونت کالوین کولیج و هری ترومن قرار می‌دهد. کارلی فیورینا، که اخیرا در انتخابات اصلی جمهوری‌خواه دوم یا سوم شده است، در رتبه‌ی 10 (ثروتمندترین روسای جمهور)، درست بالای بیل کلینتون 59 میلیون دلاری قرار می‌گیرد.

    اسکات واکر، فرماندار ویسکانسین، که خیلی زود از گروه جمهوری‌خواهان حذف شد، اگر در رقابت باقی می‌ماند و در انتخابات اول و دوم پیروز می‌شد، جایگاه آخر فهرست را به خود اختصاص می‌داد. او اکنون بدهی بالا آورده است و ارزش خالص دارایی‌اش رشد منفی دارد.

    برچسب ها