عصر خودرو

تداوم روند کاهشی در صادرات چین

عصر بازار- به رغم تضعیف ارزش یوان واحد پول ملی چین، صادرات این کشور به کشورهای دیگر همچنان در حال کاهش است.

تداوم روند کاهشی در صادرات چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بر خلاف آنچه به نظر می رسد تضعیف ارزش یوان نتوانسته است به بهبود وضعیت صادراتی چین کمک کند و این کشور در ماه های گذشته شاهد کاهش قابل توجه صادرات بود.
    پایین رفتن ارزش یوان در برابر دلار موجب می شود تا صادرکنندگان چینی با تولید ارزانتر کالا، قدرت رقابتی بالاتری برای صادرات داشته باشند.

    تازه ترین آمارهای اداره کل گمرک چین نشان می دهد که صادرات تولیدات این کشور در ماه اکتبر (مهر/آبان) در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته هفت ممیز 3 درصد کاهش یافته است.

    این اداره در گزارشی اعلام کرده است که صادرات چین در ماه سپتامبر (شهریور/مهر) امسال هم 10 درصد در مقایسه با دوره مشابه در سال 2015 میلادی کاهش یافته بود.

    صادرات چین در ماه گذشته میلادی به آمریکا 5.6 درصد، به اروپا 8.7 درصد و به ژاپن 3.3 درصد کاهش داشت که هر سه بزرگترین شرکای تجاری این کشور محسوب می شوند.

    آمار اداره کل گمرک چین همچنین حاکی است که میزان واردات در ماه گذشته میلادی در مقایسه با دوره مشابه یک سال قبل از آن فقط 1.4 چهار درصد کاهش یافته است.

    با این وصف شاخص رسمی خرید موسوم به «پی ام آی» که با تورم و تولید ارتباط نزدیک دارد به 51.2 درصد رسیده که بالاترین شاخص در 26 ماه گذشته در چین است.

    ارزش کل صادرات چین با یک کاهش 7.7 درصدی از ابتدای سال جاری تا پایان اکتبر امسال به یکهزار و 710 میلیارد دلار رسیده است.

    واردات چین هم از ماه ژ‌انویه (دی/بهمن) تا پایان اکتبر (مهر/آبان) سال جاری میلادی 7.5 درصد کاهش یافته و در کل به یکهزار و 270 میلیارد دلار رسیده است.

    با این وصف مازاد تجاری چین در اکتبر به نسبت 15 میلیارد و 200 میلیون دلار ماه سپتامبر افزایش قابل توجهی داشته و به 49 میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است.

    مازاد تجاری چین از ابتدای امسال تا پایان اکتبر به 441 میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده و رشد اقتصادی این کشور در این مدت 6.7 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو