عصر خودرو

جرقه های رشد قیمت ها در بورس و بازار کارساز شدند

عصر بازار: در معاملات روز چهارشنبه محصولات شیمیایی در بورس کالا شاهد افزایش آرام حجم معاملات بودیم که البته به نسبت کاهش قیمت های پایه در بورس کالا و تنوع نسبی و جذابلیت بالای عرضه ها ، این روند رو به رشد به نسبت منطقی به نظر می رسد.

جرقه های رشد قیمت ها در بورس و بازار کارساز شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، با توجه به کاهش قیمت های پایه و البته کندشدن سرعت افت قیمت ها در بازارهای جهانی ، هرچه می گذرد خرید از بورس و بازار جذابیت بیشتری پیدا می کند که می تواند به افزایش نرخ ها و همچنین رشد حجم معاملات منجر شود. به نظر می رسد این روند در هفته آینده نیز مخصوصاً با افزایش قیمت ها ادامه یابد.

    در معاملات روز چهارشنبه محصولات شیمیایی در بورس کالا شاهد افزایش آرام حجم معاملات بودیم که البته به نسبت کاهش قیمت های پایه در بورس کالا و تنوع نسبی و جذابیت بالای عرضه ها ، این روند رو به رشد به نسبت منطقی به نظر می رسد.

    از سوی دیگر بهبود آرام حجم تولید و البته مشکلات جدی نقدینگی هم باعث شد تا رشد محسوس حجم معاملات را شاهد نباشیم. منو اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون ، اسید استیک پتروشیمی فن آوران ، دی اتانول آمین پتروشیمی شازند ، جوش شیرین پتروشیمی شیراز و در نهایت استایرن منومر پتروشیمی پارس از جمله معدود کالاهایی بودند که در تالار با افزایش قیمت رو به رو شدند.

    در بازار داخلی شاهد ادامه روند کاهشی قیمت پلیمرها هستیم هرچند که از شتاب این کاهش قیمت ها کاسته شده تا جایی که رشد نرخ بسیاری از گریدها را نیز شاهد بودیم.

    این وضعیت در کنار افزایش حجم معاملات در بورس کالا ، انتظار برای افزایش تزریق کالا از بورس به بازار ، پایین بودن موجودی انبارها و امید به بهبود حجم تولید در صنایع پایین دستی ، احتمال افزایش قیمت ها را تقویت کرده و ممکن است روزهای بهتری پیش روی این بازار قرار بگیرد.

    در معاملات روز چهارشنبه در بازار داخلی X5 پتروشیمی مارون ، F7000 پتروشیمی مهر ، 0035 ، BL3 ، 0075 و 0190 با کاهش قیمت همراه بودند و البته 0209 ، 2100 و 020 با افزایش قیمت همراه شدند هرچند که این رشد محدود بود.

    با توجه به این شرایط و کاهش جذابیت بازارسازی توسط برخی پتروشیمی ها و کاهش توانمندی وزارت صنعت برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا ، به نظر می رسد باید انتظار داشت تا قیمت های بازار به نسبت قیمت های تمام شده در بورس کالا با مدیریت جدیدی رو به رو شوند که می تواند احتمال افزایش قیمت ها را در روزهای پیش رو تقویت کند.

    برچسب ها