عصر خودرو

جزئیات توافق اوپکی‌ها بر سر فریز نفتی

عصر بازار- وزیر نفت با بیان اینکه بحث فریز نفتی در نشست الجزایر تمام شد و هم اکنون به دنبال سهم کاهش تولید نفت کشورهای عضو اوپک هستیم، گفت: تولید نفت ایران به مرز ۴ میلیون بشکه در روز رسید.

جزئیات توافق اوپکی‌ها بر سر فریز نفتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه در واکنش به برخی مباحث در مورد احتمال به توافق نرسیدن اعضا در نشست آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و یا شکست برنامه کاهش تولید در این سازمان، گفت: اگرچه اوپک فراز و فرود بسیاری دارد و سیاست در آن بسیار تاثیرگذار است، اما اراده عمومی و بلوغ عقلانی برای تامین منافع جمعی در این سازمان وجود دارد.

    وزیر نفت با اعلام اینکه فکر می کنم تحمل سختی‌های ناشی از کاهش قیمت نفت برای برخی کشورها کفایت می‌کند تا اوپک به سمت کاهش تولید واقعی یا جلوگیری از افزایش تولید گام بردارد، تصریح کرد: به مذاکرات نشست آتی اوپک خوشبینم، مگر آنکه اراده خیلی منفی سیاسی به میدان بیاید.

    این عضو کابینه دولت در واکنش به برخی اظهارنظرها از جمله اظهارنظر دبیر کل اوپک مبنی بر این که اگر فریز نفتی اتفاق نیفتد، تبعات منفی به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: به نظرم بحث فریز نفتی در الجزایر تمام  شد و بحث آتی این خواهد بود که سهم هر کشور از کاهش تولید اوپک به چه میزان باشد.

    تولید نفت ایران 4 میلیون بشکه شد

    این مقام مسئول همچنین با ابراز رضایت از وضع صادرات نفت خام کشور، گفت: صادرات نفت ایران در اکتبر به روزانه ٢ میلیون و 440 هزار بشکه و تولید روزانه نفت خام به مرز چهار میلیون بشکه رسید.

    مشارکت کره جنوبی در طرح ایران LNG

    وزیر نفت در پاسخ به سئوالی درباره قرارداد صادرات ال ان جی به کره جنوبی هم توضیح داد: در بحث ایران ال ان جی، بسته ای باید باشد که اجرای قرارداد تکمیل کارخانه ال ان جی نیز در آن دیده شود و بازپرداخت هزینه های پیمانکار از طریق برداشت ال ان جی انجام گیرد؛ البته فقط کره ای‌ها نیستند، آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها هم در این پروژه هستند.

    زنگنه درباره نیاز صنعت نفت به 130 میلیارد دلار سرمایه برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و سهم قراردادهای جدید نفتی در تامین این منابع، یادآور شد: از روش‌های مختلف تامین منابع مالی استفاده می کنیم و امکان جذب تمام سرمایه مورد نیاز از محل قراردادها وجود ندارد.

    این عضو کابینه دولت، افزود: تولید یک تا یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت از محل قراردادهای جدید نفتی هدف‌گذاری شده است.

    زنگنه همچنین تاکید کرد: تامین منابع مالی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه که شامل 130 میلیارد دلار برای بخش بالادستی و حدود 70 میلیارد دلار برای بخش پایین دستی می شود، کار بسیار سختی است.

    آغاز تولید گازوئیل در پالایشگاه خلیج فارس

    وزیر نفت درباره آخرین وضع پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم بیان کرد: هم اکنون در این پالایشگاه، نفت سفید و گازوئیل تبدیل می‌شود اما تولید بنزین با کیفیت در این پالایشگاه از اواخر سال آغاز خواهد شد.

    وی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی این طرح که از تحریم و چالش‌های نقل و انتقال نشات می‌گرفت، ادامه داد: اخیرا حدود ٢ هزار تن از کالاهای واحد بنزین سازی پالایشگاه به بندرعباس حمل شد و در حال نصب است.

    زنگنه در ادامه درباره فهرست سازندگان داخلی در ستاد مرکزی وزارت نفت هم توضیح داد: در این فهرست بلند، اسامی تمام شرکت‌های تولید کننده و سازنده معتبر در حوزه ساخت تجهیزات صنعت نفت آمده است و به این ترتیب، شرکت‌ها اجازه دارند خریدهای خود را تنها از شرکت‌های موجود در این فهرست انجام دهند.

    این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: قیمت در این زمینه فرع است و آنچه اهمیت دارد، استانداردسازی است چرا که یک پیچ غیراستاندارد در نفت می تواند حوادث بزرگ و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو