عصر خودرو

رییس مرکز ملی فرش ایران:

صادرات فرش ایران به آمریکا به ۴۲ میلیون دلار رسید

عصر بازار- رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: در هفت ماه نخست امسال ۴۲ میلیون دلار فرش به صورت مستقیم از ایران به آمریکا صادر شده است.

صادرات فرش ایران به آمریکا به ۴۲ میلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حمید کارگر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار داشت: صادرات فرش به صورت مستقیم از ایران به آمریکا در سال گذشته صفر بود.
    وی ادامه داد: در هفت ماه نخست امسال در مجموع بیش از 167 میلیون دلار فرش دستباف با وزن دو هزار و 900 تن به دیگر کشورها صادر شد.
    کارگر با تقسیم بندی بازار فرش ایران به بازارهای سنتی و جدید، گفت: آلمان، ایتالیا، ژاپن، سوئیس و فرانسه بازارهای سنتی فرش ایران هستند کشورهایی همچون چین از بازارهای جدید به شمار می روند.
    کارگر با اشاره به اینکه صادرات فرش ایران پنج سال به آمریکا متوقف شده بود، گفت: پس از اجرای برجام و با اشاره مستقیم در بند 22 برجام برای لغو تحریم واردات فرش دستباف ایرانی، شاهد از سرگیری صادرات فرش به آمریکا هستیم.
    کارگر افزود: در دی ماه 94 نخستین محموله فرش ایرانی بعد از پنج سال به آمریکا وارد شد. البته این محموله از مبدا آلمان بود و به این ترتیب سد ترخیص نشدن فرش با مبدا تولید در ایران در گمرک آمریکا شکسته شد و از بهمن ماه 94 صادرات از ایران آغاز شد و تا اکنون ادامه دارد.
    رییس مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: ایران در مجموع به 80 کشور دنیا فرش صادر می کند.
    کارگر اظهار امیدواری کرد که با هوشمندی، درایت و درجا نزدن در طرح ها و نقوش، سنجش وضعیت رقبا و سنجش نیاز و سلیقه مصرف کننده امروزی این صادرات همچنان روند افزایشی داشته باشد.

    برچسب ها