عصر خودرو

وزیر اقتصاد، کار و ترافیک آلمان:

تمامی درها برای توسعه روابط ایران و آلمان باز است

عصر بازار- وزیر اقتصاد، کار و ترافیک ایالت نیدر زاکسن کشور آلمان گفت که تمامی درها برای توسعه روابط ایران و آلمان باز است و زمان آن فرا رسیده که با مردمی که فقط از طریق تلویزیون با آن‌ها آشنا بودیم، ارتباط نزدیک‌تری داشته باشیم.

تمامی درها برای توسعه روابط ایران و آلمان باز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اولاف لیس در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی،  از تبریز به عنوان شهری بسیار زیبا نام برد و افزود: برنامه های سفر ما از تهران آغاز و به تبریز ختم شد و در این چند روز مذاکرات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف با طرف ایرانی خود داشته‌ایم.

    اولاف لیس با بیان اینکه ایالت نیدرزاکسن آلمان، خواهان افزایش تعاملات و مناسبات تجاری، اقتصادی و علمی خود با ایران و بخصوص استان آذربایجان شرقی است ادامه داد: از سفر به این استان، بسیار خوشحالیم و مطمئنا آخرین سفر ما نخواهد بود.

    وی اظهار کرد: سفر به تبریز برای هیات اقتصادی و تجاری ایالت نیدر زاکسن آلمان، بسیار مهم بود و به همین دلیل، 60 نفر متشکل از نماینده شرکت های مختلف آلمانی، نمایندگان پارلمان و اکثر احزاب و فراکسیون های پارلمان و ... در این سفر حضور دارند. باید هر دو طرف آلمانی و ایرانی نهایت تلاش خود را برای احیای مجدد روابط تاریخی و سنتی خود به کار گیرند.

    وی با اشاره به تاسیس نمایندگی دائمی ایالت زاکسن آلمان در تهران گفت: این نمایندگی؛ محدود به تهران نخواهد بود و روابط خود را با استان‌های دیگر جمهوری اسلامی ایران نیز افزایش می‌دهیم که از مهم ترین مواردی که در نظر داریم توسعه روابط در زمینه هایی همچون صنایع کشاورزی و غذایی، ماشین سازی، حمل و نقل، تاسیسات انرژی بادی و ... است.

    لیس ادامه داد: نتایج مذاکرات، باید منجر به ایجاد فرصت های شغلی جدید شده و مردم، نتایج کاربردی مذاکرات را بیش از پیش لمس کنند. وجود دانشگاه‌ها هم فرصت خوبی برای همکاری‌های مشترک است. شاید برای دانشجویان ایران جالب باشد که برای چند ترم در لیدرزاکسن تحصیل کنند و دانشجویان آلمانی هم مایل به تحصیل در ایران هستند ...

    وی ادامه داد: تمامی درها برای توسعه روابط ایران و آلمان باز است و زمان آن فرا رسیده که با مردمی که فقط از طریق تلویزیون با آن ها آشنا بودیم ارتباط نزدیک تری داشته باشیم. این روابط بر اساس احترام متقابل خواهد بود، ولی مشکلاتی وجود دارد که این موارد را باید حل کنیم که یکی از این موارد مشکلات مربوط به عدم ارتباط مستقیم مالی و بانکی است.

    وزیر اقتصاد، کار و ترافیک ایالت نیدر زاکسن آلمان از پیشنهادات صریح و شفاف جبارزاده استقبال کرد و ادامه داد: در اکثر مواقع، خیلی صحبت می کنیم و کم عمل می کنیم و پیشنهاداتی به روشنی و صریحی پیشنهاد شما، کم مطرح می شود.

    لیس اظهار کرد: ایران مرکز منطقه ای مهمی با 300 میلیون جمعیت محسوب می‌شود و به همین دلیل مذاکرات خود را برای رسیدن به یک نتیجه خوب و با ارزش با جمهوری اسلامی ادامه می دهیم.

    وی گفت: هنوز هم مساله بانک ها یکی از مسایل و مشکلات عمده است و خوشبختانه برخی مسائل در این زمینه حل شده و برخی از بانک های آلمانی آماده همکاری مستقیم با ایران هستند، ولی بانک های دیگر نیز نگران جنگ و ... هستند. اگر این مشکل را برطرف نکنیم هر دو طرف، فرصت بسیار خوبی را از دست می دهیم.

    برچسب ها