عصر خودرو

مدیرعامل بانک ایران و ونزوئلا خبر داد

برنامه واگذاری بخشی از سهام بانک ایران و ونزوئلا به کشورهای دیگر

عصر بازار- مدیرعامل بانک ایران و ونزوئلا با اشاره به نبود روابط تجاری ایران و ونزوئلا، گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که بخشی از سهام این بانک را به کشورهای دیگر واگذار کنیم که در همین راستا پیشنهاداتی از کشورهای چین و ترکیه مطرح شده است.

برنامه واگذاری بخشی از سهام بانک ایران و ونزوئلا به کشورهای دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، داود بنایی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در خصوص اجرای پیمان‌های پولی با دیگر کشورها، اظهار داشت: از سال‌ها قبل اتحادیه ACU وجود داشت که  ایران، پاکستان و چند کشور  دیگر عضو آن بودند و بانک مرکزی در حال برقراری ارتباط و انعقاد پیمان پولی با آن کشورهاست.

    وی افزود: در ماه‌های اخیر بانک مرکزی با دولت روسی هم قرارداد پیمان پولی منعقد کرد و از آن پس مبادلات مالی با ریال و روبل انجام می‌شود. اقدامات زیادی در این حوزه انجام شده اما ظرفیت‌های بیشتری برای استفاده از این روش وجود دارد.

    بنایی در پاسخ به این سؤال که هم اکنون هزینه مبادلات مالی به چه سطحی رسیده است، گفت: تا پیش از تحریم‌ها هزینه مبادلات به 9 درصد هم رسیده بود اما هم اکنون بین یک تا 2.5 درصد است.

    مدیرعامل بانک ایران و ونزوئلا در خصوص مبادلات تجاری و مالی با ونزوئلا، اظهار داشت: تجارت بین ایران و ونزوئلا تقریباً وجود ندارد چرا که بُعد مسافت و قوانین پولی آن کشور هزینه‌های مبادلات را افزایش می‌دهد به همین دلیل ما به دنبال این  هستیم که از هسته بانک ایران و ونزوئلا استفاده کرده و بخشی از سهام ایران را به کشورهای دیگر واگذار کنیم.

    وی ادامه داد: برخی کشورها از جمله چین و ترکیه برای خرید سهام بانک پیشنهاد کردند که وضعیت آن در حال بررسی است.

    بنایی سرمایه بانک ایران و ونزوئلا را 500 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ما تنها بانکی هستیم که مطالبات معوق نداریم.

    برچسب ها