عصر خودرو

کارشناس بازار پتروشیمی مطرح کرد؛

رفع مشکل نقدینگی صنایع پایین دستی با استفاده از ظرفیت های بورس کالا

عصر بازار: فروش اعتباری از سوی مجتمع های تولیدکننده به مصرف کنندگان از طریق بورس کالا به همراه اعطای تسهیلات از سوی بانک ها به واحدهای تولیدی می تواند اوضاع صنعت پتروشیمی را حتی در دوران رکود، بهبود ببخشد.

رفع مشکل نقدینگی صنایع پایین دستی با استفاده از ظرفیت های بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، جواد رضایی، کارشناس بازار پتروشیمی گفت: با توجه به افت قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی، بازار داخل نیز با کاهش حجم معاملات متاثر از ترس در خصوص آینده روبه رو شده است، از این رو برخی واحدهای پایین دست هم به دلیل نقدینگی های اندک در حال تعطیلی هستند و حجم تولیدات خود را به شدت کاهش داده اند.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر می رسد در شرایط رکود فعلی بازار پتروشیمی و مشکلات صنایع پایین دست ورود بانک ها برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان ضروری است.

    این کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه اکثر صنایع پایین دست با نقدینگی ها و سرمایه در گردش های بسیار پایین روبه رو هستند، خاطر نشان کرد: فروش اعتباری از سوی مجتمع های تولیدکننده به مصرف کنندگان از طریق بورس کالا به همراه اعطای تسهیلات از سوی بانک ها به واحدهای تولیدی می تواند اوضاع این صنعت را حتی در دوران رکود، بهبود ببخشد. 

    وی در ادامه افزود: اکثر معاملات محصولات پتروشیمی در کشورهای دیگر به صورت مدت دار و یا اعتباری انجام شود و از این رو واحدهای تولیدی با مشکلات کمتری روبه رو هستند؛ در این بین بورس کالای ایران شرایط افزایش حجم معاملات اعتباری از سوی پتروشیمی ها را داراست به گونه ای که مصرف کنندگان در انتظار رشد عرضه های اعتباری در بورس هستند.

    به گفته رضایی، باید بخشی از فروش محصولات پتروشیمی به صورت اعتباری و مدت دار انجام شود تا خرید صنایع پایین دست تسهیل شده و نگرانی آنها در خصوص نقدینگی پایین برطرف شود.

    برچسب ها