عصر خودرو

صرفه جویی ۶ هزار میلیارد دلاری با افزایش ضریب بازیافت

عصر بازار- معاون امور توسعه ومهندسی شرکت ملی نفت گفت: در حال حاضر مشکل اصلی افزایش ضریب برداشت از میادین است.

صرفه جویی ۶ هزار میلیارد دلاری با افزایش ضریب بازیافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامرضا منوچهری معاون امور توسعه ومهندسی شرکت ملی نفت در امضای تفاهم نامه بین شرکت ملی نفت شرکت توتال فرانسه و سی ام پی سی چین و شرکت پترو پارس در خصوص جزئیات این توافقنامه گفت: فاز 11 پارس جنوبی آخرین فازی است که قرارداد برای آن بسته می شود .این قرارداد بسیار کاملتر از قراردهای قبلی بوده و پس از 40 ماه تولید اولیه آغاز خواهد شد.

    وی افزود: قرارداد به دو بخش تقسیم خواهد شد که قسمت اول آن مربوط به تاسیسات فرا ساحلی خطوط لوله و قسمت دوم آن ایجاد سیستمهای تقویت فشار خواهد بود.

    معاون امور توسعه ومهندسی شرکت ملی نفت تصریح کرد: تمامی این فعالیت ها منطبق بر سیاست های رهبری در برنامه ششم توسعه است؛ بر همین اساس توسعه میادین مشترک نفت و گاز و ازدیاد برداشت از تمامی میادین مورد نظر در اولویت است.

    وی تاکید کرد: در حال حاضر مشکل اصلی افزایش ضریب برداشت از میادین است، در حال حاضر ضریب برداشت میادین ما به طور متوسط 25 درصد بوده که طبق برنامه ریزی های انجام شده این میزان باید به 40 درصد برسد، تحقق این امر  6 هزار میلیارد دلار به ذخایر کشور اضافه می کند.

    برچسب ها