عصر خودرو

وزیر نیرو:

روابط اقتصادی ایران و تاجیکستان توسعه می‌یابد

عصر بازار- در راستای تحکیم روابط و گسترش همکاری‌های ایران و تاجیکستان تفاهم‌نامه‌ای پیرامون گسترش فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی، اجتماعی و فرهنگی و تشکیل کمیته‌های متعدد برای پیگیری توافقات به امضاء رسید.

روابط اقتصادی ایران و تاجیکستان توسعه می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امروز حمید چیت‌چیان امروز (سه شنبه) در حاشیه یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های فنی، اقتصادی و فرهنگی ایران و تاجیکستان در دیدار با وزیر انرژی و منابع آب جمهوری تاجیکستان با بیان این‌که ایران قصد دارد در زمینه‌ی انرژی اعم از برق، نفت، گاز و آب با کشور تاجیکستان همکاری‌های خوبی داشته باشد، اظهار کرد: در حوزه آموزش عالی، آموزش و پرورش، صداوسیما موارد مختلفی برای همکاری در اسناد تفاهم‌نامه آمده است.

    به گفته چیت‌چیان، از تمام دستگاه‌های ذیربط خواسته‌ایم با جدیت اجرای این تفاهم‌نامه‌ها را دنبال کنند تا سال آینده شاهد نتایج خوبی در این زمینه باشیم.

    وی با اشاره به مطالبات شرکت‌های ایرانی در زمینه‌ی پرداخت بدهی جمهوری تاجیکستان برای سد و نیروگاه سنگ‌توده 2 اظهار کرد: جدول زمانبندی برای رسیدگی به این مساله ایجاد شده که امید می‌رود کارها در این مورد نیز به خوبی پیش رود.

    وزیر نیرو با بیان این‌که زمینه‌های همکاری بسیار زیادی بین دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: از دیدگاه مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط همه‌جانبه با کشورهای دوست و همسایه در صدر توجهات کشور ما قرار دارد.

    چیت‌چیان ادامه داد: از این حیث کشور تاجیکستان از جایگاه ویژه و ارزنده‌ای برخوردار است؛ به‌طوری که ما پیشرفت و توسعه کشور تاجیکستان و موفقیت دولت و ملت این کشور را پیشرفت و موفقیت ایران می‌دانیم.

    وی با اشاره به حجم مبادلات تجاری دو کشور، بیان کرد: سطح موجود روابط اقتصادی و تجاری متناسب با سطح خوب روابط سیاسی دو کشور دوست و خویشاوند نیست، لذا بنده بر ضرورت هدایت بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور جهت افزایش حجم مبادلات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با حمایت‌های جدی مسوولان و مقامات تاکید می‌کنم.

    برچسب ها