عصر خودرو

آرامش طلای جهانی پس از ریزش ۲۵ دلاری

عصر بازار- طلای جهانی پس از ریزش ۲۵ دلاری در معاملات روز گذشته، روز سه شنبه که دلار ثابت بود و سرمایه گذاران منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند، تغییر چندانی نداشت.

آرامش طلای جهانی پس از ریزش ۲۵ دلاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.06 درصد رشد کرد و به 1282.15 دلار رسید. این فلز روز دوشنبه به رکورد پایین 1277.70 دلار سقوط کرده بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.3 درصد افزایش یافت و در 1283.30 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه 25.10 دلار یا 1.9 درصد کاهش یافت و در 1279.40 دلار بسته شد.

    طلا روز دوشنبه تحت تاثیر خبر تبرئه شدن هیلاری کلینتون از اتهامات کیفری مربوط به استفاده وی از سرور ایمیل معمولی دچار ریزش شد. اعلام این خبر از سوی اف بی آی، شانس پیروزی کلینتون در برابر ترامپ را افزایش داد و با بهبود ریسک پذیری، قیمت طلا تحت فشار قرار گرفت.

    شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می کند، روز سه شنبه ثابت بود و در 97.771 واحد ایستاد.

    جیانگ شو، مدیر تحلیل گروه طلای شاندونگ به رویترز گفت: بازار طلا محتاطانه در انتظار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و اگر کلینتون پیروز شود، طلا نوسان زیادی را شاهد نخواهد بود اما در صورت برنده شدن ترامپ، قیمت این فلز 20 تا 30 دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

    طبق آخرین نظرسنجی رویترز، شانس کلینتون برای شکست دادن ترامپ در این رقابت، حدود 90 درصد است.

    تحلیلگران خاطرنشان کرده اند اگر ترامپ به کاخ سفید راه پیدا کند، قیمت طلا در واکنش فوری بازار به این اتفاق، ممکن است تا 1400 دلار صعود کند. از سوی دیگر اگر کلینتون در انتخابات برنده شود، قیمت هر اونس طلا ممکن است به 1250 دلار سقوط کند. طلا در صورت پیروزی ترامپ پتانسیل بیشتری برای رشد قیمت دارد زیرا عدم تجربه سیاسی این نامزد جمهوریخواه، ابهامات زیادی را پیرامون سیاستهای وی ایجاد کرده است به گونه ای که بعضی از اقتصاددانان درباره به راه افتادن جنگهای ارزی و تجارت جهانی هشدار داده اند.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین درباره تاثیر انتخابات بر دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا در ماه آینده نگران هستند. بسیاری از مردم تصور می کنند که بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخهای بهره را در دسامبر تصویب می کند و بنابراین نمی خواهند تحت تاثیر نوسانات کوتاه مدت قیمت طلا قرار بگیرند.

    به گفته معامله گران، ابهام دو گانه نسبت به انتخابات و افزایش احتمالی نرخهای بهره در آمریکا، تقاضا برای طلا و نقره را افزایش داده است.

    در این بین گزارش شورای جهانی طلا نشان داد کاهش تقاضای مصرفی و خرید بانکهای مرکزی به کاهش 10 درصدی خرید طلا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی منجر شده است.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد رشد کرد و در 18.26 دلار ایستاد در حالیکه هر اونس پلاتین با 0.23 درصد کاهش، به 998 دلار رسید و هر اونس پالادیم با یک درصد کاهش، 645.90 دلار بود.

    برچسب ها