عصر خودرو

ادیانی تاکید کرد؛

حمایت کمیسیون انرژی از برنامه‌های تولید نفت

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایران نقش مهمی در تصمیم‌گیری اوپک دارد، گفت: کمیسیون از برنامه‌های تولید نفتی و به ویژه صیانت از مخازن تولید حمایت می‌کند.

حمایت کمیسیون انرژی از برنامه‌های تولید نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی ادیانی با بیان اینکه اوپک نهاد بین‌المللی تعیین کننده قیمت نفت است، گفت: ایران نقش کلیدی و بسیار موثری در این سازمان دارد البته در شرایط تحریم با صحنه‌گردانی نظام سلطه و عربستان در منطقه بخشی از جایگاه ایران در تصمیم‌سازی اوپک تنزل پیدا کرده و عربستان در منطقه بخشی از جایگاه ایران در تصمیم‌سازی اوپک تنزل پیدا کرده بود ضمن اینکه حجم تولید نیز با کاهش مواجه بود.

    نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس، اظهار کرد: در حال حاضر که به دوره قبل از تحریم برمی‌گردیم علایم و شواهد نشان‌گر این است که ایران در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اوپک نقش دارد و به جایگاه اولیه‌اش برمی‌گردد.

    این عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: دلیل این مسأله نیز نقش ایران و اثربخشی آن در جلسه مشورتی اخیر اوپک در الجزایر بود که تصمیم خوبی گرفته شد.

    وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگر در این روند سکان‌دار مذاکرات نفتی یعنی وزیر نفت به درستی نقش آفرینی کند ما هم به منافع خودمان بهتر دست پیدا می‌کنیم.

    ادیانی در ادامه با بیان اینکه در حوزه تولید نفتی در رشد هستیم، گفت: تصمیمات منطقی و کارشناسی اوپک برای مصرف کننده و تولیدکننده‌های نفت مفید و موثر خواهد بود.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: بنای کمیسیون حمایت از برنامه‌های تولید نفت به ویژه مباحث مربوط به صیانت از مخازن تولید مبتنی بر داشته‌ها و استانداردهای علمی است.

    وی در پایان اظهار کرد: در واقع دیدگاه‌های دولت و وزارت نفت باید به سمتی باشد که از حجم خام‌فروشی کم کرده و به سمت ایجاد فرآورده‌های نفتی برویم که قطعاً کمیسیون انرژی حمایت کنیم.

    برچسب ها