عصر خودرو

روز گذشته در سایه انتخابات آمریکا رقم خورد؛

گام های لرزان اما صعودی سکه در بازار آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران با رشد ۱۰ درصدی به ۴ هزار و ۲۵۲ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۶۲۱ میلیارد ریال رسید؛ روز شنبه حجم قراردادهای آتی سکه ۳ هزار و ۸۶۴ و ارزش آن نیز بالغ بر ۵۳۲ میلیارد ریال بود.

گام های لرزان اما صعودی سکه در بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، به گفته فعالان بازار، ابهام ها مربوط به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اطمینان از نوسانات مثبت طلا طی روز دوشنبه، موجب افزایش قیمت و تقاضای سکه در بازار آتی سکه شده است.

    به این ترتیب بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران طی معاملات روز یکشنبه در هر پنج سررسید مثبت بود.

    بر این اساس قیمت آتی سکه روز گذشته در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 127 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/31 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با افزایش 0/28 نسبت به روز شنبه به قیمت یک میلیون و140 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 154 هزار تومان معامله و با رشد 0/23 درصدی رو به رو شد.  سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت 0/21 درصدی با نرخ یک میلیون و 172 هزار تومان به فروش رسید و در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 192 هزار تومان معامله شد و رشد 0/19 درصدی را به ثبت رساند.

    در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

    سکه تمام بهار آزادی که در اولین هفته آبان 2/ 1 درصد و در دومین هفته این ماه 4/ 1درصد افزایش قیمت را تجربه کرده بود، در اولین روز از سومین هفته آبان‌ماه راه کاهشی را در پیش گرفت. با این حال، این فلز گرانبها روز یکشنبه بار دیگر تغییر مسیر داد و چنان که اشاره شد با رشد 4 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 126 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، خوش‌بینی معامله‌گران سکه به روند بهای طلای جهانی یکی از عواملی است که فلز گرانبهای داخلی را در مسیر افزایشی قرار داده است. در کنار این، رشد روز یکشنبه دلار نیز بازار سکه را تحت‌تاثیر قرار داد.

    معامله 27 سکه در قالب گواهی سپرده

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 27 سکه به ارزش 303 میلیون ریال رسید که نسبت به روز یکشنبه رشد 3 درصدی داشته است.

    نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و 115 هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و 124هزار تومان ثبت شده است.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو