عصر خودرو

در معاملات روز گذشته؛

اونس درجا زد، سکه صعود کرد

عصر بازار: قیمت طلا در بازارهای بین المللی دیروز سه شنبه تقریبا بدون تغییر چندانی تثبیت شد ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در دو هفته گذشته قرار داشت؛ این در شرایطی بود که قیمت سکه در قراردادهای آتی بورس کالای ایران و بازار نقدی روز گذشته در مدار مثبت حرکت کرد.

اونس درجا زد، سکه صعود کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته از چهار سررسید فعال بازارآتی، سکه شهریورماه با افزایش 0/19 درصدی با نرخ 917 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت 912 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/13 درصدی را نسبت به روز دوشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل دی نیز با قیمت 913 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/29 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل اسفند با قیمت 921 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت 0/38 درصدی را به ثبت رساند.

    گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به دو هزار و 161 قرارداد به ارزش بیش از 198 میلیارد ریال رسید.

    از طرفی در معاملات روز گذشته، قیمت سکه نقدی هم مسیر با بازار آتی افزایش یافت، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت 919 هزار تومان معامله شد و افزایش 4 هزار تومانی را تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در بازار داخلی با قیمت 470 هزار تومان معامله شد که با رشد یک هزار تومانی رو به رو شد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 260 و سکه یک گرمی هم با نرخ 171 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، بازار جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و وضعیت بازار سهام از یک سو و نشست فدرال رزرو آمریکا از سوی دیگر قرار گرفته است. گرچه اوضاع اقتصادی آمریکا ظاهرا بهبود یافته است ولی نگرانی های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی سایر کشورها از جمله چین وجود دارد.

    به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1115 تا 1117 دلار باشد و قیمت طلا نیز در کوتاه مدت بین 1115 تا 1130 دلار در نوسان خواهد بود که همین موضوع نوسان سکه در بازار داخلی را نیز به دنبال خواهد داشت.

    برچسب ها