عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

وندورلیست سازندگان داخلی صنعت نفت نهایی شد

صادرات روزانه ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه نفت

عصر بازار- معاون وزیر نفت از نهایی کردن وندورلیست سازندگان داخلی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۸۰۰ سازنده تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور شناسایی شده‌اند.

وندورلیست سازندگان داخلی صنعت نفت نهایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمدرضا مقدم معاون وزیر نفت در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که در حال برگزاری است، گفت: در هنگام تحریم صادرات نفت ایران از حدود 3 میلیون بشکه در روز به یک میلیون 200 هزار بشکه رسید که در اوج تحریم‌ها صادرات نفت ایران به 800 هزار بشکه نیز رسیده بود.

    وی با اشاره به اینکه پس از لغو تحریم‌ها دوباره صادرات نفت ایران افزایش یافت، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 2 میلیون و 440 هزار بشکه نفت و میعانات صادر می‌کنیم.

    این مقام مسئول با اشاره به سامانه یکپارچه کالا گفت: نزدیک به 11 سال است که کار طراحی این سامانه آغاز شد اما خوشبختانه موفق شدیم در سال گذشته کار طراحی را به اتمام برسانیم.

    وی با تأکید براینکه مشکلاتی در زمینه اجرایی کردن این سامانه به وجود آمد اما به مشکلات نیز فائق آمدیم، افزود: ما در این سامانه سعی کردیم در کنار دانش فنی خدمات مهندسی و فنی را به طور کامل ببینیم به طوری که این سامانه قلب داخل است.

    مقدم با اشاره به اینکه وندورلیست سازندگان قطعات و تجهیزات داخلی صنعت نفت تهیه شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 1814 سازنده داخلی داریم که در این وندورلیست آمده‌اند و پس از آن نیز قرار است وندورلیست سازندگان خارجی نیز تهیه و در این سامانه بارگذاری شود.

    معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه در حال حاضر 24 هزار و 600 تأمین کننده وجود دارد، گفت: اما از این تعداد تنها 3 هزار سازنده شناسایی شده‌اند.

    مقدم با اشاره به ساخت تجهیزات پیچیده سرچاهی و درون‌چاهی گفت: ما تمام قطعات مورد نیاز برای این تجهیزات را به طور جزئی فهرست کردیم و به وزارت صنعت نیز اعلام کردیم تا از ورود این تجهیزات به داخل کشور خودداری شود زیرا با استانداردسازی‌هایی که صورت گرفته می‌توان قطعات داخلی را به طور تمام جایگزین قطعات خارجی کرد.

    این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ساخت 10 گروه کالایی، گفت: در حال حاضر 54 قرارداد به مبلغ 600 میلیارد تومان منعقد شده است در حالی که به طور تخصصی وارد ساخت مته، پمپ درون‌چاهی و سرچاهی و خطوط لوله CRA و پیک هوشمند شده‌ایم.

    وی تاکید کرد: وقتی می‌گوییم ساخت داخل به منزله کپی‌برداری نیست بلکه از صفر تا 100 ساخت مته را در نظر گرفته‌ایم و حتی به دانش فنی آن نیز دسترسی پیدا کرده‌ایم و در مورد خطوط لوله نیز به زودی 4 مناقصه برگزار می‌شود که شرط ما این است حتماً 100 کیلومتر از این خطوط لوله در داخل ایران ساخته شود.

    مقدم در پایان با اشاره به احداث هایتک‌ترین تجهیزات مربوط به صنعت نفت گفت: این تجهیزات مربوط به اقلام اندازه‌گیری حفاری است که در این زمینه نیز ورود پیدا کرده‌ایم و به زودی خبرهای خوبی به گوش خواهد رسید.

    هشتمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت از 17 تا 20 آبان‌ماه در اهواز برگزار می‌شود که در مراسم افتتاحیه تنی چند از مسئولان صنعت نفت و نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو