عصر خودرو

التهاب انتخابات آمریکا، طلای جهانی را عقب‌ نشاند

عصر بازار- قیمت طلای جهانی روز دوشنبه در واکنش به بهبود ارزش دلار و بازارهای سهام که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.

التهاب انتخابات آمریکا، طلای جهانی را عقب‌ نشاند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 1.07 درصد کاهش یافت و به 1289.81 دلار رسید.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 1.06 درصد سقوط کرد و در 1290.70 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه 1.20 دلار یا کمتر از 0.1 درصد افزایش یافته و در 1304.50 دلار بسته شده بود.

    بر اساس گزارش رویترز، ماموران اف بی آی روز یکشنبه اعلام کردند هیلاری کلینتون در استفاده از سرویس ایمیل معمولی مرتکب خلافی نشده است. این سازمان هفته گذشته اعلام کرده بود تحقیقات از کلینتون را بدنبال یافته شدن شواهد جدید بازگشایی کرده است. انتشار این خبر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مبهم کرده و تقاضا برای داراییهای امن مانند طلا را تقویت کرد که در نتیجه، این فلز زرد هفته گذشته دو درصد افزایش قیمت داشت.

    به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر ANZ، این خبر اندکی از حرارت سرمایه گذاران برای خرید طلا به عنوان دارایی امن که هفته گذشته تحت تاثیر افزایش محبوبیت دونالد ترامپ در انتخابات ایجاد شده بود، کاست. قیمت طلا در یک یا دو روز آینده بین 1290 تا 1300 دلار در هر اونس خواهد بود.

    بازار پیش از انتشار خبر گشایش تحقیقات اف بی آی از ایمیلهای کلینتون که کاهش محبوبیت وی را به همراه داشت، روی پیروزی این نامزد دموکرات حساب کرده بود. در حالیکه انتظار می رود اگر ترامپ پیروزی شود به ابهام و افزایش بی‌ثباتی بازار مالی منجر می شود. تحلیلگران سیتی ریسرچ هفته گذشته با اشاره به افزایش نوسان طلا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه آمریکا، پیش بینی کرده بودند قیمت طلا در صورت پیروزی دونالد ترامپ ممکن است بالاتر رفته و به 1375 تا 1400 دلار در هر اونس صعود کند.

    در این بین، طلا با افزایش احتمال تحکیم سیاست سیاست پولی آمریکا در نشست ماه آینده بانک مرکزی این کشور تحت فشار قرار گرفته است. پس از اینکه انتخابات آمریکا برگزار شود، توجه بازار بار دیگر به موضوع افزایش نرخهای بهره معطوف خواهد شد و اگر آمار اقتصادی همچنان مطلوب باشند، زمینه برای تصویب این اقدام تقویت می شود.

    طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر، به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز که بازدهی ندارد، لطمه می زند و در مقابل، از ارزش دلار پشتیبانی می کند.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.2 درصد کاهش یافت و در 18.17 دلار ایستاد در حالیکه هر اونس پلاتین با 0.3 درصد کاهش، به 993.10 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.25 درصد کاهش، 625.53 دلار بود.

    برچسب ها